Vil hjelpe deg nå dine mål

Arbeid av NORD DDB

DDB og Intersport skal vinne frem i et prisfokusert marked ved hjelp av emosjonelle verdier.

I det eksisterende prisfokuserte sportutstyrmarkedet ønsket DDB og Intersport å lade kundeløftet «vi hjelper deg med riktig utstyr» med emosjonelle verdier, og samtidig gjøre noe som engasjerer og involverer forbrukeren. Resultatet ble Intersports nye plattform «Det finnes mål overalt».

I praksis går det ut på at Intersport hver måned velger ut en vinner som får hjelp med realiseringen av sine mål til en verdi av opptil 50.000 kroner i utstyr og coaching.

Kampanjen startet med å utpeke fire vinnere fra Club Intersports eksisterende kundebase, som består av rundt 60.000 medlemmer. Deres mål og historier legger grunnlaget for annonseringen. I løpet av sommeren skal de fire vinnerne realisere sine mål. Gjennomføringen blir dokumentert i redaksjonelle annonser, PR i lokalpresse og på nett.

Historier fra virkeligheten. Nettsiden clubintersport.no er kampanjens nav, hvor du kan registrere målet ditt, se andres mål i Norge, lese om vinnerne og om hvordan Intersport hjelper dem.
– Ved å fronte målkandidatene bruker vi historier fra virkeligheten og gjør deltakerne til ambassadører for konseptet. Kult å se hvor mange ulike mål det er i Norge, sier teamet.

Gjennom datafangsten vil Intersport henvende seg til forbrukeren med taktisk og skreddersydd annonsering som kobles mot Intersports e-handelsløsning.

Involverte:
Team: Pål Jespersen, Oskar M. Bringager
Rådgiver: Kristian Bye, Tor Arnø
Prosjektleder: Ann-Cathrin Sved
Webproduksjonsselskap: Soulpolice
Foto: Sebastian Ludvigsen

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.