Blå er plast og grønn er mat

Arbeid av Per Høj


1. oktober begynte en trinnvis innføring av utvidet kildesortering i Oslo. Saatchi har utviklet en større kommunikasjonskampanje med mål å informere om de nye rutinene.

Innføringen består i at folk nå skal sortere ut plast, som skal legges i blå poser, mens matrester skal legges i grønne poser.
– Kommunikasjonskonseptet ga seg selv, det ble blå plast og grønn mat, heter det fra Saatchi-hold.

Kampanjen er synlig først som teaserannonser, så vanlige annonser i hovedstadsavisene, DM til de aktuelle husstandene, radioreklamer, plakater på trikk og buss, og ikke minst redesign av bilene som kjører rundt og gjør Oslos viktigste jobb.

– Dette er en virkelig spennende utfordring. Vi skal ikke bare opplyse alle i Oslo, og gjøre dem positive til kildesortering og kommunens jobb, men også engasjere og utløse handling hos en stor gruppe. De første resultatene ser veldig gode ut, det blir spennende å følge utviklingen, sier byråleder Jon Fredrik Sandengen.

I mediespilleren: Presentasjonsmateriell, DM, takbuer for buss og trikk, radiospotter.

Team: Veronika Skjold Jevne, Øyvind Waage, Hanne Jorud, Kristoffer Reppen, Jørgen C. Holst, Bjørn Meldvold, Ulrik Larsen, Jon Fredrik Sandengen, Patrik Bergfjord og Gry Bækkelund

Fotograf: Karl Henrik Børseth.
Radioproduksjon: BådeOg v/Eskil Paus
Kundekontakt: Cecilie Johansen

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.