Dist

Arbeid av ANTI

Bakgrunn:

Dist er ett ungt og dynamisk marketing byrå som holder på med reklame og kommunikasjon mot unge målgrupper

Bakgrunn: Dist er ett ungt og dynamisk marketing byrå som holder på med reklame og kommunikasjon mot unge målgrupper. De er en del av Aegis media Norge. Kreativt og kundemessig har Dist utviklet seg som en sterk og typisk utfordrer i markedet. De ønsket en profil som skulle gjennspeile pågangsmot, kunnskap, anderledeshet og styrke opplevelsen av ett byrå som vil være blant de fremste innen sitt fagfelt og kompetanseområdet. Konsept ide! Dist leverer ideer, konsepter og nye tankesett som påvirker dagens syn på kommunikasjon mot særlig yngre målgrupper. Profilen skal gjennskape dette inntrykket. Vi samlet inn skisser, grunnlaget for de gode ideene og brukte dette i selve designet. De ansatte har selv fått hovedrollen i profilen ved og vise at den viktigste kapitalen til selskapet er de som jobber med dette og de som tenker ut de gode løsningene. Identiteten er bygd opp met ett sett av kreative elementer og balansert opp med ett stramt, teknisk og skjematisk motstykket som balanserer utrykket til og vise målgruppene at de behersker målrettet kreativt arbeide. Symboler og logo skal vise at de har en "edge" i utrykket og at de som jobber på Dist sammen representerer en "sekt" som har fprstått hva som gjelder innen sitt fag. Ved lanseringen av profilen ble det laget verdens største visittkort med høytidelig overlevering og søknad til Guinnes rekordbok med på kjøpet. Dette grepet ble gjort for og vise at man har ambisjoner med alt man gjør.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.