Anti designer Wimp

Arbeid av ANTI

Designbyrået skal stå for den visuelle identiteten til Spotify-utfordreren Wimp, Norges største digitale musikksatsning.

Wimp er er et samarbeidsprosjekt mellom Platekompaniet, Aspiro og Telenor, og de utfordre giganter når de nå skal ut og kapre fremtidens musikk-kjøpere. Anti har blitt valgt som partner til å bygge opp den visuelle identiteten til Wimp. Tjenesten har allerede vært i bruk i litt over en måned og har fått gode tilbakemeldinger så langt.

— Anti er ett av de mest spennende designbyråene i Norge idag og deres kombinasjon av nytenkende tilnærminger, sterke formspråk og profesjonelle holdning gjorde valget lett sier sier Rolf Kristian Presthus, ansvarlig fra Platekompaniet.

Det var viktig å presentere identiteten på en måte som posisjonerer Wimp som en tjeneste hvor de som er lidenskapelig opptatt av musikk enkelt kan finne frem til sine favoritter, ifølge kreativ leder i Anti, Kjetil Wold.
– Lidenskapen og visuelle lydbølger er samlet i en ikonisert «W» som blir
hovedsignaturen til Wimp. Et enkelt og luftig design skal appellere til en bred målgruppe som ønsker ett bedre alternativ til Spotify og Itunes.

Norske artister er brukt aktivt i promoteringen av Wimp.
– Det er viktig for Wimp at dette er en tjeneste som er bra både for musikere og de som lytter, sier Wold.

Det er designer Martin Yang Stousland som har utført identitetsjobben for Wimp.

Kommentarer

John Eivind Hallén

Sjefsdesigner, gründer i Shortcut

7 år, 6 måneder siden

Gratulerer med flott profil til et spennende og kult norsk prosjekt. WiMP har blitt veldig stilig. Den nye identiteten var et godt utgangspunkt for oss i Shortcut da vi designet iPhone-applikasjonen.