DDB lanserer Pepsi RAW

Arbeid av NORD DDB

I disse dager slippers Pepsi RAW løs på markedet. DDB Oslo står bak kampanjen, i samarbeid med Anti, Acne, Retail House, Dinamo PR og OMD.

Pepsi RAW er laget av naturlige ingredienser og inneholder naturlig ekstrakt fra blant annet eple og kolanøtt.
– Vi er sikre på at Pepsi RAW med sin friske og runde colasmak vil bli godt mottatt av nordmenn, sier Jeff Jackett, Nordic Marketing Director i PepsiCo Nordic.

DDB Oslo står bak kampanjen, i et ganske unikt samarbeid med Anti, Acne, Retail House, Dinamo PR og OMD.
– Dette er på alle måter et prosjekt på tvers av byråer og kompetanseområder, en så stor lansering hadde ikke vært mulig ellers, sier rådgiver i DDB, Ester Conings Vanvik.

– Å samarbeide med byråer som i andre sammenhenger vil være konkurrenter kan på papiret virke som en dårlig idé, men jeg har ikke opplevd noe annet enn profesjonalitet og dedikasjon til jobben som skulle gjøres, fortsetter Conings Vanvik.

I august lanseres Pepsi RAW i kiosker og bensinstasjoner med stor fokus på prøving, og på Øyafestivalen vil leskedrikken stille med et 330 m2 stort, spesialdesignet serveringsområde. Fra 1. september kommer leskedrikken i butikker og supermarkeder, da også som 1,5 liters flaske.

Kampanjen består av utendørs, web, sosiale medier, film, PR, design og sampling/events.

www.pepsiraw.no

Byråer og team:
DDB Oslo: Joachim Bjørndahl (AD), Kenneth Lamond Johansen (tekst), Cyril Boije (filmprodusent), Gisle Bakkalia (tekst), Jan Willy Skjølberg (AD), Katrine Berget (prosjektleder) og Ester Conings Vanvik (rådgiver).

Retail House: Christian Haune (kundeansvarlig), Lars Gauslaa Kirkholm (senior prosjektleder), Tormod Fjeld (AD) og Nina Hove (activation manager).

Dinamo: Vibeke Hauge (seniorrådgiver), Heidi Holm (kommunikasjonsrådgiver), Jorunn Flydal (rådgiver) og Thomas Alexander Ege (rådgiver).

Anti: Kjetil Wold (kreativ leder), Martin Yang Stousland (designer), Kenneth Pedersen (konsulent) og Tine Moe (prosjektleder).

OMD: Ole Rinnan (senior medierådgiver), Torstein Rafgård (administrerende direktør), Christel Dahl (medierådgiver) og Nick Sampson (rådgiver interaktiv).

Acne: Sebastian Hedin (regissør), Kalle Wettre (produsent) og Pål Åsberg (produsent).

Kommentarer

Petter Gulli

7 år, 3 måneder siden

Fint design. God cola.