Fra slakt til god deal

Arbeid av TRY

Jan Thomas dukker opp og gjør narr av seg selv i en ny Coop Prix-film. Honoraret donerer han til Kreftforeningen.

I 2008 ga Jan Thomas ut singelen «Get up and dance». Låta fikk hard medfart av kritikerne, og Dagbladet ga den terningkast 1 med overskriften: «Først og fremst en veldig dårlig låt». Nå dukker både singelen og Jan Thomas opp i en ny Coop Prix-film.

– Nå har konseptet begynt å sette seg. Det var på tide å gi det hele en ny vri, sier AD Karin Lund i Try.

Denne gangen har kundene begynt å foreslå nye dealer for Coop Prix. Og Jan Thomas har et lite lager av singler han vil bli kvitt.

– All honnør til Jan Thomas som virkelig byr på seg selv i denne reklamefilmen. Vi tror folk kommer til å like å se en slik selvironisk side, sier tekstforfatter i Try, Øystein Halvorsen.

Jan Thomas donerer også deler av honoraret sitt til Kreftforeningen for å stille opp i reklamefilmen.

Filmen har nettopp startet å gå på de kommersielle tv-kanalene og er produsert av Trøbbel med Steinar Borge på regi. Konseptet tas også videre ut i butikk.

Her kan du lese hele Dagbladets anmeldelse.

Team fra Try:
AD: Karin Lund
Tekstforfatter: Øystein Halvorsen
Konsulent: Helge Gjertveit
Prosjektleder: Lise Schelvan

Ansvarlig hos Coop Prix: Jorun Thue, Kari Grothe Karlsen og Maria Skundberg

Produksjon: Trøbbel
Regi: Steinar Borge
Produsent: Miriam Pedersen Eeg

Kommentarer

Turid Woll

Freelance i i Mammaperm

5 år, 9 måneder siden

Hahahaha:) Den var morsom!