Utgangspunktet for designprosjektet var at Voss Fjellandsby ønsket en visuell profil for Myrkdalen Hotel, som åpnet i vakre Myrkdalen på Voss, i desember 2012. Hotellet ønsket å fremstå som et fire stjernes hotell av internasjonal standard, uten å gå på bekostning av trivsel og varme. Hotellet har som mål å skille seg ut fra andre hoteller i regionen og i landet for øvrig, ved blant annet bruk av god design og ”wow effekter” i interiøret.
Myrkdalen Hotel ligger i tilknytning til et spektakulært skianlegg som er et av de stedene som får mest snø i Norge, og skigjester, deriblant barnefamilier, er derfor en viktig målgruppe. Like fullt er det flere gjestedøgn som faller utenfor skisesongen, og hotellet er helt avhengig av også å tiltrekke seg kurs- og konferansegjester, samt norske- og utenlandske sommerturister.
Den visuelle profilen måtte følgelig kunne fungere godt hele året, lokalt så vel som internasjonalt.
8043-7fe75-original.pdf
8088-ce643-original.pdf
Involverte byråer
Creuna