Viasat oppfordrer til bedre TV-titting

Arbeid av NORD DDB

I dag lanseres Viasats helt ferske reklamekonsept og nye reklamefilm: «Se bedre TV».

Viasat og Carat Insight har sammen med Norstat undersøkt nordmenns forhold til tiden man bruker foran TV-skjermen. Hovedkonklusjonen er at folk ønsker mer kontroll over egen tid, både foran skjermen og når man ikke ser på TV. 

– Aldri før har valgfriheten på TV vært større, og vi erkjenner at dagens TV-mangfold nok kan virke overveldende for noen og enhver. Vi oppfordrer derfor publikum til å ta i bruk alle mulighetene ny teknologi gir slik at kvalitetstiden både med og uten skjerm øker, sier administrerende direktør Vegard K. Drogseth i Viasat.

– Min påstand er at Viasat står best rustet blant TV-operatørene når det gjelder å tilby tradisjonell TV kombinert med komplette nettløsninger som Viaplay, derfor er det naturlig å fokusere på dette i tiden fremover, avslutter Drogseth.

Smart bruk er løsningen

Kampanjen spiller på at ny teknologi er et praktisk hjelpemiddel for å få mer kvalitetstid i hverdagen. 

– Det er veldig fint med merkevarer som tør å ha en holdning til produktet de selger og kategorien de er i. Da vi startet arbeidet med kommunikasjonskonseptet hadde vi en del teser om at folk syntes det kanskje var nok TV. At foreldre derfor ikke lenger bare var bekymret for overdreven TV-tid, men overdreven skjerm-tid. Og at mange nok syntes TV kom i veien for tid man ønsket å ha sammen, sier DDB-teamet.

– Samtidig visste de av oss som faktisk bruker den nye TV-teknologien aktivt, at det er motsatt. At man ved å bruke den smart faktisk både kan se mer av det man virkelig har lyst til å se, og at man får bedre tid til å gjøre ting som er viktigere enn å se på TV. Og det var i dette skjæringspunktet vi fant spenningen som dannet grunnlaget for hele kampanjen.

Miniatyrverden

Handlingen i kampanjens reklamefilm er lagt til en miniatyrverden laget spesielt for anledningen av Viasat og DDB. Viasats ferske reklamefilm har premiere fredag 15. mars på TV 2, TV3, TVNorge, Discovery Channel og en rekke kinoer landet rundt. 

Kampanjen har i tillegg en egen side på nett.

Kommentarer

Anders Holm

Tekstforfatter i Kitchen Reklamebyrå

4 år, 8 måneder siden

Dette var fine greier. Så fint at jeg måtte se den en gang til.

Anders Holm

Tekstforfatter i Kitchen Reklamebyrå

4 år, 8 måneder siden

Dette var fine greier. Så fint at jeg måtte se den en gang til.

Anders Holm

Tekstforfatter i Kitchen Reklamebyrå

4 år, 8 måneder siden

Jøss. Det var til og med så fint at jeg trykket en gang for mye gitt...

Harald Grenne

Redaktør i Kreativt Forum

4 år, 8 måneder siden

Jeg kommenterer litt jeg også, Anders, sånn at du ikke skal føle deg så monoman.

Morten Solem

Kreatør i MK Norway

4 år, 8 måneder siden

Enig Anders! Enig Anders!

Tom Andersson

Key Creative i Isobar Norge AS

4 år, 8 måneder siden

Koselige greier!

Michael Hansen

4 år, 8 måneder siden

Man kan aldri få nok TV ;) Eller nok fine filmer fra flinke mennesker.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.