Hverdagen er vakker

Toyota er ute med to nye filmer for familiebilen Toyota Avensis myntet på det Nord-Europeiske markedet.

37623 cc978 original
37624 fe610 original

– Toyota har en meget god driftssikkerhet og du skal lete lenge om du tror du skal finne biler hvor du får mer for pengene. Derfor har folk flest sett på Toyota som et trygt valg, men ikke særlig spennende, sier konsulent i Saatchi, Haagen Sæther Larsen.

– Over de siste par årene har Toytoas nye designprofil blitt introdusert på ulike modeller. Avensis, en av de viktigste modellene til Toyota, er et eksempel. Med dette Nord-Europeiske prosjektet så var målet vårt å få folk til å få øyene opp for Toyota Avensis.

Flere markeder

Det kreative teamet, bestående av Kristoffer Reppen og Ida Fjeldbraaten, hadde tett kontakt med både Toyota internasjonalt og Saatchi-kontorerene i de respektive landene gjennom hele prosessen.

– Det mest utfordrende var å snakke til de ulike markedene i én og samme film. Man tenker kanskje at vi er nokså like både svenskene og polakkene, men utfordringer vi møtte på underveis viste at det er større forskjeller enn vi først hadde trodd, sier de.

– Med på veien fikk vi med oss Filip Tellander og B-reel som forstod denne utfordringen og sammen fant vi løsninger som vi i dag er svært fornøyde med.

I mediespilleren finner du både norsk og engelskspråklig versjon av filmen.