Feirer 20 år med interaktiv film på TV 2

Arbeid av NORD DDB

NetCom feirer 20 år og er ute med en omfattende kampanje som vil gå tungt i flere kanaler framover.

DDB Oslo står for det kreative, mens hovedfilmen er produsert av One Big Happy Family med Emil Trier som regissør.

– Målet var å lage en film som feiret 20 år med mobilen og få folk til å reflektere litt over hvor mye den har forandret hverdagen vår. I den anledning syntes vi det var fint å kunne invitere alle til å bruke mobilen sin til å bli med på feiringen. Filmen oppdateres hver eneste dag i to uker framover, og man kan sende bilder til filmen ved å tagge de med #netcom20år på Instagram. Hver dag plukkes det ut fem nye bilder som får sin plass i filmen, sier Finn Knudsen og Eirik Sørensen, som har ansvaret for den kreative tenkningen.

I tillegg til hovedfilmen vil 20 års jubileet være tungt til stede på nett, radio og egne flater.

– Ingen vil være i tvil om at NetCom fyller 20 år i kampanjeperioden. Vi har siden vi brøt telemonopolet i 1993 fått være med på en fantastisk spennende mobilrevolusjon. Det har skjedd en hel del på tjue år, og vi er stolte av å ha vært med på det. Vi har bidratt på vår måte, med nyvinninger og nye tanker som utfordrer, og har ved en håndfull tilfeller endret spillereglene i bransjen. For eksempel da vi introduserte enkroners-telefonen i 1995, noe som førte til at mobilen ble allemannseie. Mobilen har bragt veldig mye positivt med seg, men også noen (u)vaner som vi alle kan kjenne oss igjen i og le litt av. Det er nettopp dette vi ønsket å vise i jubileumsfilmen vår. Som Finn og Eirik sier: Litt til ettertanke og refleksjon, sier fungerende markedsdirekør, Ole Andre Skarbøvik.

– Kapital skrev i sitt november nummer i 1992 at NetCom ikke ville ha en større mulighet til å overleve enn en sneball i helvete. Derfor har vi også rykket inn en annonse i Kapital, Finansavisen og Dagens Næringsliv hvor vi minner om det som ble sagt den gangen, sier Petter Gulli som har vært kreativ planner på jobben. 

– Ettersom vi er ganske sikre på at vi kommer til å være her også i 2023 og 2033, har vi bestilt helsides annonser til jubileene våre da i samme slengen. Så får den videre utviklingen vise om det blir nødvendig å booke om til digitale medier i stedet, sier Vibeke Himberg-Larsen, prosjektleder Marketing, B2B


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.