Widerøe flyr til varmen

Arbeid av McCann Oslo

Widerøe bygger videre på suksessoppskriften «Hele Norge. Hele tiden». Historien om et avstandsforhold er kjernen i den nye filmkampanjen.

Samarbeidet mellom Widerøe og McCann har gitt flere priser enn vektbegrensningen for flybagasje tillater. Den mest premierte av alle jobbene er filmen «Grandpa’s Magic Trick», som har gått sin seiersgang over hele verden. Nå er McCann-teamet på vingene med nye filmer, og samme Marius Holst i registolen. 

– Noen har spurt om vi virkelig ville tørre å lage film for Widerøe igjen, etter at alt klaffet med den første. Vi har prøvd å ikke tenke for mye på akkurat dét, og heller prøvd å lage en bra kampanje, sier McCann-kreatørene Stein Simonsen og Torstein Greni

Som i forrige film kommer vi tett på to karakterer, med et ørlite triks som vendepunkt. 

– Konseptet «Hele Norge. Hele tiden» har tydeliggjort Widerøes rolle i folks liv, og skapt store verdier for oss, både eksternt og internt. Idéen vi fikk presentert av McCann denne gangen var unik ved at den sømløst syr sammen vintersalgskampanjen «Reis til varmen i vinter» med profilkonseptet «Hele Norge. Hele tiden», sier Widerøes markedssjef Siw Børli

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.