Bryggeri i ny drakt

Arbeid av Tibe T Reklamebyrå

Austmann ønsket en merkevare folk trykket til sitt bryst. Vi dykket i humle, gjær og historiebøker, og kom opp med et håndverk som sto i stil til bryggeriets.

På 900-tallet la austmenn ut fra norskekysten i åpne båter over ukjent farvann. De var villige til å ta en sjanse. De våget. De seilte vestover og slo seg ned på Vesterhavsøyene. Austmennene var handelsmenn, eventyrere og dyktige håndverkere. 

Som austmenn før seg lager Austmann Bryggeri et ekte håndverksprodukt, og det skal sies at Austmanngjengen heller ikke er redde for verken nye eventyr eller ukjent farvann. De ville ha en profil som stemte overens med deres bolde verdier og det produktet de leverte. De ønsket en merkevare folk trykket til sitt bryst. De satte oss på saken og vi dykket ned i blant humle, gjær og historiebøker, og kom opp med et håndverk som sto i stil til bryggeriets. 

Austmann fikk en profil som både er tøff, vågal og utforskende samt friskt og bitende men stødig. Vi har brukt hjertet og hendene. Håndlaget typografi, et fargespekter som henter farger fra relevante bilder (eksempelvis så er juleølet «Vintersolverv» farget med fargene fra nettopp solsnudagen), illustrasjoner, logosymbol som blander røff sjø med et kompass, en hodeskalle og ymse fjelltopper samt andre easter eggs. Vi har laget glass og tappekranhåndtak og klær og – ja, alt en kan tenke seg. Nå har til og med folk i det ganske land begynt å tatovere logoen på kroppen sin. Vi er fornøyde og gleder oss til fortsettelsen (for det kommer mer …). 

Skål!

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.