TINE jakter brunostambassadører i utlandet

Arbeid av PLAY Reklamebyrå

TINE ønsker å gjøre den norske brunosten bedre kjent utenfor landets grenser.

TINE kjører nå i gang en Facebook-kampanje rettet mot norske studenter i utlandet. Studentene oppfordres til å vise frem en viktig del av den norske kulturen for sine utenlandske venner, og deretter dele bilder på Instagram. For hva er vel mer norsk enn selve brunosten?

– Vi bruker studenter i utlandet som ambassadører i de land hvor brunost allerede har en god distribusjon. Målsetningen er å skape økt prøving og bevisstgjøring. Ved å knytte brunosten opp mot det unike norske, skapes en ramme der studentenes utenlandske medstudenter får prøve brunost i en morsom setting. Og de norske studentene får vist frem en bit av kulturarven som de er stolte av, sier konsulent Espen Erfjell i PLAY Reklamebyrå.

Kommunikasjonen spiller på det som er typisk norsk. Brunosten representerer norsk kultur og norske familieverdier. For å skape økt prøving i land som ikke har en tradisjon for tilsvarende produkter, i hvert fall ikke innen kategorien ost, er det viktig å skape inspirasjon og vise ulike situasjoner og kombinasjoner som trigger et ønske om å prøve brunost. Ingen er bedre ambassadører for denne jobben enn norske studenter som savner mors vafler med brunost.

Kampanjen består av aktiviteter på FB og Instagram og distribusjon av og FB-annonser og -filmer. iProspect står for distribusjon av FB-annonser. Tre heldige hovedvinnere kåres til brunostambassadør i landet hvor de studerer i, og mottar reisegavekort.

Brunost distribueres i dag i Sverige, Danmark, UK, Tyskland, USA, Singapore, Australia og Sør-Afrika. Det selges mer enn 600 tonn pr år utenfor Norge.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.