Samler retailbransjen

Kreativt Forum overtar ansvaret for Retailprisen. Foreningen hever samtidig ambisjonsnivået, og kombinerer pris og fagkonferanse under paraplyen RetailForum.

8119 459e1 original

Tidligere var det konferansearrangøren Confex som arrangerte Retailprisen. Arbeidet med årets konferanse og pris er allerede godt i gang, og alt tyder på at det blir solid faglig innhold med mange sterke navn på foredragslisten. RetailForum er en del av Kreativt Forums kongstanke om å samle hele det kreative Norge under ett tak.
– Et økt fokus og en integrert konferanse og pris er viktig både for retailbransjen og kommunikasjonsmiljøet i Norge. RetailForum skal bidra til økt anerkjennelse og et betydelig løft for retailfaget i Norge, sier styreleder i Kreativt Forum, Kristian Bye.

Har mye å bidra med En samarbeidspartner med utgangspunkt i kommunikasjonsmiljøet skal også bidra til å løfte selve prisen.
– RetailForum, med både pris og konferanse, vil i all hovedsak dreie seg om verdiskapning gjennom kommunikasjon. Få bransjer er så opptatt av klingende mynt i kassa som retailbransjen, og RetailForum gir kommunikasjonsbransjen en gylden mulighet til på vise at vi har mye å bidra med i den sammenheng. De tøffe økonomiske tidene gjør dette om mulig enda mer aktuelt, sier Hans Petter Stub (bildet), juryleder i Retailprisen og rådgiver i Rapp, en del av DDB-gruppen.

Initiativet til prisen ble i sin tid tatt av Norges ledende retailbyråer; DDB Oslo, McCann, Virtual Garden, Suburbia og Dinamo. Etter hvert er prisen blitt mer omfattende og favner et bredere fagfelt. Derfor er designbyrået Sukker sterkt delaktig i arbeidet med RetailForum.

RetailForum arrangeres 14. mai på Vinderen Konferansesenter i Forskningsparken ved Universitetet i Oslo.