Hormonsjekk og Fribi til topps

Try/Apt ble den store vinneren under årets utgave av den interaktive prisen Gulltaggen, og Forbrukerrådets Hormonsjekk-app vant mest av alt. Jimmy Royal seilte opp som årets andre store vinner med bytteappen Fribi.

Torsdag kveld ble Gulltaggen Awards arrangert, der over 1000 deltakere hadde funnet veien til prisutdelingen for interaktiv kommunikasjon. Kvelden rundet av tre dager med workshops, konferanser og Gulltaggen After Dark med prisutdeling og fest på Oslo Kongressenter i torsdag kveld.

Oslo: Kreativ hovedstad. Årets store vinner er Try/Apt, som av fem bidrag på shortlist fikk størst uttelling med fire gull og et Grand Prix. Mest honnør fikk de for Hormonsjekk-appen, som de også fikk Grand Prix for. I tillegg vant byrået den nye ærespriskategorien Årets byrå.

– Try/Apt har ikke bare synliggjort verdien av kommunikasjon og kreativitet her i Norge, de har gjennom sine prestasjoner sanket anerkjennelse, lovord og ikke minst priser langt utover Norges grenser. De har vist at Norge har muskler og gitt den Europeiske kreativiteten en hovedstad: Oslo, forteller juryen.

På en andreplass i år kom Jimmy Royal med sine tre bidrag på shortlist, hvorav 2 gull og 1 Grand Prix. Det var applikasjonen Fribi som gjorde at Jimmy Royal, som ett av to byråer, kunne innkassere Grand Prix.

• SMFB kom på tredjeplass med to gull og fire finalister
• Årets markedsfører gikk til McCann-kunden Statoil
• Årets ærespris ble tildelt Hyper-ansatte Fred Hauge

Omfavner innovasjon. – Det mest sentrale i år har vært at vi har skiftet fokus fra å være en reklamekonkurranse til å bli en konkurranse som omfavner innovasjon som gjør noe med livene våre - som skaper en forskjell. Det kan det digitale gjøre. Det åpner opp, og gjør markedet globalt med et tastetrykk, sier jurygeneral Mona Jensen.

20 Gulltaggen-statuetter og to Grand Prix ble delt ut i løpet av kvelden. Se prisfordelingen under.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.