UiS valgte Fasett

Universitetet i Stavanger valgte Fasett som hovedleverandør på kommunikasjons- og markedstjenester, mens Gambit H+K vil bidra med PR- og kommunikasjonstjenester i rammeavtalen som er på 3+1 år.

– Fasett og de tre underleverandørene representerer et sterkt lokalt samarbeid, og vi er trygge på at de har både kreativiteten og erfaringen som trengs for å styrke vår posisjon som regional drivkraft og universitet med innovativ og internasjonal profil, sier Anne Selnes, strategi- og kommunikasjonsdirektør ved Universitetet i Stavanger.

Kontrakten inkluderer leveranser på nettkommunikasjon, utvikling av løsninger på nettsted og for sosiale medier, markedsføringsmateriell, kampanjer med mer. Verdien er estimert til å være mellom 6 og 8 millioner kroner, og i tillegg til Fasett er Gambit H+K (PR), Last Friday (digital utvikling) og BPN (medier) underleverandører inn i rammekontrakten. 

Sterk lokal allianse

 – Først og fremst er det veldig kjekt å se at en sterk lokal allianse kan konkurrere med de beste byråene i Norge. Vi gleder oss ikke bare til å levere strategiske råd og innsikt, men også kommunikasjonsløsninger og ideer som skal gjøre UiS synlige og bidra til å sikre rekrutteringen i årene fremover. UiS har djerve mål og en spennende posisjon med et godt forhold til næringslivet og en sterk posisjon i regionen og nasjonalt. Det blir interessant å jobbe med dem i de kommende årene, som også vil være en svært spennende periode for UiS, sier Pål Hjorth Berge, daglig leder i Fasett.

Gambit H+K Strategies er et av landets ledende kommunikasjonsbyråer og har også erfaring fra oppdrag for andre utdanningsinstitusjoner tidligere, blant annet Universitetet i Oslo og BI.

– Vi har et sterkt lag i Stavanger og og denne tildelingen sammen med Fasett er en bekreftelse på det vi og andre har klart å bygge her lokalt, sier Henrik Arnestad Salthe, leder for stavangerkontoret til Gambit H+K.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.