Barn tror på superhelter. Det gjør KLP også

Med sin nye kampanje ønsker KLP å vise at de ser den viktige jobben medlemmene gjør i samfunnet hver eneste dag.

86307 eee76 original

– Våre kunder er spredt over hele landet i utrolig mange forskjellige yrker. Felles for dem er at de gjør jobber som virkelig må gjøres og at de til sammen fyller en helt uerstattelig samfunnsrolle, sier Pia Karfjell, marketingdirektør i KLP.

– KLPs fremste oppgave er å passe på pensjonspengene til kommuneansatte og helsearbeidere i hele Norge. Med denne filmen og kampanjen ønsker vi å vise at vi ser den viktige jobben våre medlemmer gjør i samfunnet hver eneste dag, og at dette inspirerer oss til å ta vare på de med gode pensjon, bank, forsikrings og fondstjenester.

– Filmen viser et bredere spekter av yrkesgrupper enn tidligere, og den handler om summen av arbeidet disse menneskene gjør. Det finnes ingen ekte superhelter slik vi kjenner dem fra filmer og tegneserier, men alle rollene og funksjonene superhelter har, fylles av KLPs medlemmer. Det er kjernen i ideen, sier det kreative teamet Pål Høyer Andreassen og Magnus Høgberg Hansen i Anorak.