Frank deler

Arbeid av FRANK.

Designbyrået Frank har utviklet merkestrategier, produktkonsepter, navneutvikling, pakningsdesign og innholdsutvikling for Finsbråtens Delefat.

Finsbråten er en av Norges største produsenter av kjøttpålegg, posteier, pølser, bacon og spekemat. Over en periode på fem år har Finsbråten og Frank jobbet sammen på utvikling av flere spennende innovasjoner og lanseringer.

– Vi har jobbet med alt for denne merkevaren over en lang tid nå, både merkestrategier, produktkonsepter, navneutvikling, pakningsdesign og utvikling av innhold i kommunikasjon, sier kreatør Marius Wathne i Frank. 

– Nå var tiden inne for å revitalisere den tradisjonelle spekematen og aktivisere delikatessene for et større og kanskje yngre publikum, fortsetter han. 

– Moro at Finsbråten våget å bryte med et meget tradisjonelt kategorispråk og gikk for en løsning som virkelig skiller seg ut i hyllene, sier han.

Spekemat er på mange måter «norsk tapas», og helt klart mat du deler med andre, familie eller venner. 

– Målet med prosjektet var nettopp å tydeliggjøre at spekemat er noe alle liker og som passer til en rekke anledninger, ikke bare forbeholdt halvformelle familieselskap. Perfekt på stranden, i parker, på festival i sommer eller bare under armen når du skal besøke tante Ruth. Vi ønsker å inspirere til en ny type bruk av et tradisjonelt produkt, avslutter Wathne.

 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.