Informasjonskampanjen Verdens Beste Nyheter formidler framskritt og positive resultater om global utvikling. I år gjorde koronaviruset det umulig å dele ut fysiske aviser for å promotere kampanjen, og SAIH, Spire og Changemaker ble nødt til å tenke annerledes. Kikkuts oppgave ble å promotere kampanjen og skape engasjement på digitale flater.
Løsningen ble et eksperiment som viser viktigheten av gode nyheter og den positive effekten de har på oss. Hver dag i en uke fikk deltakerne i eksperimentet tilsendt artikler fra VBN via Messenger og måtte svare på spørsmål tilknyttet artiklene. Svarene viste at 94 prosent av deltakerne ønsker flere positive nyheter om internasjonal utvikling og 9 av 10 oppga at de ble positivt påvirket av gode nyheter. Resultatene fra eksperimentet ble brukt for å promotere VBN videre og til å vise at alt faktisk ikke går til helvete.
Involverte byråer
Involverte
Marthe Jæger Tangen
Ansvarlig hos kunde