Ja, hva betyr det egentlig å brenne CD-er? Det kan høres svært spesielt ut for den yngre garde. Og det er heller ikke gitt at det er snakk om en bergensk rapper når en ung person sier at han hører på Kamelen. Dette gir grobunn for noen misforståelser i kampanjen som går på lufta i disse dager.
– Vi har snakket mye om ansvar i våre siste kampanjer, der vi blant annet har oppfordret andre arbeidsgivere til å stjele våre ansatte, fortalt om de norske råvarene du finner i vår «junkfood», samt pratet om rollen våre franchisetakere har som lokale støttespillere i nærmiljøet sitt, der vi ber unge folk om å ikke henge på McDonald’s. I tillegg til å ta ansvar er også McDonald’s en feel good-merkevare og et uformelt sted hvor man kan samles på tvers av interesser og generasjoner. Vi håper folk kan kjenne seg igjen i at man ikke alltid forstår hverandre, men at alle kan skjønne et hyggelig måltid på McDonald’s til tross for generasjonsgapet, forteller senior marketing manager Mari Husby i Food Folk Norge.
Involverte byråer
Gro Marwold
Prosjektleder
Aksel Hennie
Regissør
Henriette Carlsen
Produsent
Shortcut Oslo Etterarbeid
Andre involverte
Petter Fagelund
Musikk
Mari Husby
Ansvarlig hos kunde
Mette Vonen
Ansvarlig hos kunde
Hege Bergland Ebbestad
Ansvarlig hos kunde