Det er godt å ha noe til felles

I McDonald’s sin nye kampanje møter vi far og sønn som sliter litt med generasjonsgapet, men som i likhet med mange andre deler en felles glede i et uformelt besøk på maccern.

Kamelen

Ja, hva betyr det egentlig å brenne CD-er? Det kan høres svært spesielt ut for den yngre garde. Og det er heller ikke gitt at det er snakk om en bergensk rapper når en ung person sier at han hører på Kamelen. Dette gir grobunn for noen misforståelser i kampanjen som går på lufta i disse dager.

– Vi har snakket mye om ansvar i våre siste kampanjer, der vi blant annet har oppfordret andre arbeidsgivere til å stjele våre ansatte, fortalt om de norske råvarene du finner i vår «junkfood», samt pratet om rollen våre franchisetakere har som lokale støttespillere i nærmiljøet sitt, der vi ber unge folk om å ikke henge på McDonald’s. I tillegg til å ta ansvar er også McDonald’s en feel good-merkevare og et uformelt sted hvor man kan samles på tvers av interesser og generasjoner. Vi håper folk kan kjenne seg igjen i at man ikke alltid forstår hverandre, men at alle kan skjønne et hyggelig måltid på McDonald’s til tross for generasjonsgapet, forteller senior marketing manager Mari Husby i Food Folk Norge.

Andre involverte

P

Petter Fagelund

Musikk

M

Mari Husby

Ansvarlig hos kunde

M

Mette Vonen

Ansvarlig hos kunde