Små turer er også store
Stormberg lanserer 40 minifilmer med turtips. Recommended står bak.
Aktuelt byrå
Recommended Norway




– Stormbergs konkurrenter slåss om å være mest ekstrem i sin kommunikasjon. Man bruker begreper som ekstrem turglede og velger fotomotiver fra ekstreme ekspedisjoner. Dette er ingen dårlig strategi, vi er mange som ønsker å identifisere oss med polfarere og klatrere. Men ettersom posisjonen var tatt, ville det være en dårlig strategi for Stormberg, forteller Kristiansands-byrået.
Strategien ble dermed å gå i motsatt retning.
– Budskapet ble «små turer er også store». For selv om mange gjerne identifiserer seg med polfarere, er det veldig få som faktisk er det. De store massene går på søndagstur.
I den forbindelse innførte Recommended de såkalte Turtipsene.
– Vi ønsket å gi folk tips til aktiviteter som kunne passe til for eksempel søndagsturen. Enkle aktiviteter som ikke krevde masse utstyr og som kunne gjøres i nærområdet: Plant en harelort, bygg en flaskebakke, få motorlyd til sykkelen med kartong og klesklyper. Flere hundre turtips har vi samlet inn.
I over et år ga Stormberg publikum turtips gjennom helsides annonser i Dagbladet Søndag. Nå har turtøyprodusenten fått laget 40 små filmer, 10 til hver årstid, som skal brukes i kommunikasjon på nett.
Filmene er produsert av Lucidfilm og musikken er produsert av Marius Christiansen.
I spilleren ser du tips nr. 5, 15, 29 og 31.
Involverte byråer
Recommended Norway