Sykkellegenden Dag Otto Lauritzen lanserer egen merkevare

En stor drøm om å lage sykkeltøy for hverdagstrimmeren og mosjonisten har endelig blitt en realitet.

DO2 01 cover

En unik viljestyrke og ukuelig tro på at ingenting er umulig har vært drivkraften bak Dag Otto Lauritzens imponerende sykkelkarriere. Gjennom hele livet har det vært viktig for Dag Otto å inspirere og motivere andre til å bli en bedre versjon av seg selv. Til å utfordre, sprenge grenser og til aldri å glemme hverdagstrimmen. Det er den samme målrettede innsatsen og drivkraften som ligger bak utviklingen av DO2.

I DO2-kolleksjonen får syklister som vil nå nye mål den beste tekniske kvaliteten og komforten, i et tidløst design med inspirerende referanser til begivenheter og steder som har vært viktig i Dag Ottos karriere og liv.

DO2 02
DO2 03
DO2 04
DO2 05
DO2 06

– Når vi utviklet uttrykket og DO2-merkevaren har det vært viktig for oss å fange formene, farten og elegansen i sykkelsporten. Symbolet er et vink til forbokstaven til Dag Otto, et forbilde for mange norske syklister og mosjonister, sier designer i Emdash Oslo, Jarle Wathne Johansen.

Emdash Oslo har bidratt i forretningskonseptet og i den tekniske utviklingen av sykkelkolleksjonen. Modellene bærer navnene til kjente steder og begivenheter fra både liv og sykkelkarriere, og er konstruert og testet i nært samarbeid med Dag Otto og resten av DO2-teamet.

DO2 07
DO2 08
DO2 09
DO2 10
DO2 11

– Flere av modellene i DO2-kolleksjonene er laget av 100% resirkulert materiale, eller består av kombinasjoner av bærekraftige materialer. For oss har det vært viktig at produktene er bærekraftige, uten at det går på bekostning av kvalitet eller holdbarhet sier daglig leder, Stian Lauritzen.

– For oss innebærer et slikt samarbeid en unik mulighet til å kombinere lidenskapen for sykkel med design-, strategi- og forretningsmessige valg. Vi ser fram til å utvikle merkevaren videre, gi gass og tilby nordmenn produkter av høy kvalitet med et tidløst og elegant design, sier daglig leder i Emdash Oslo, Svein G. Lierstuen.

DO2 12
DO2 13
DO2 14

Involverte byråer

Emdash logo kf
Emdash Oslo
A

Anna Kapczuk

UX designer

J

Jakob Vege

Designer

M

Martine Ludvigsen

Designer

Involverte

D

Dag Otto Lauritzen

Ansvarlig hos kunde

S

Stian Lauritzen

Ansvarlig hos kunde

A

Andreas Martinussen

Ansvarlig hos kunde