Julifisken til Smash!

De surrealistiske nye Smash!-filmene fra Saatchi & Saatchi vant Sølvfisk-juryens gunst i juli.

65251 fbca2 original

I juli tok Orkla og Smash! steget ut i den digitale sfæren med en bred kampanje som dekker alle de små og mellomstore kanalene den unge målgruppen henger på i dag. Kampanjen består av en hovedfilm, samt syv kortere filmer til bruk i alle digitale flater. I hovedfilmen møter vi et par som har en vegg som gjør alt du stikker inn i den til Smash!.

Juryen sier følgende om vinneren: «Sommerferiens TV-vinner ble en film som våger. Våger å være litt absurd, våger å stole på at folk skjønner og våger å ikke vise konsum av det deilige produktet ved hjelp av smilende og pene mennesker. Istedenfor tar Smash sitt mandat videre, og tør å fornye sitt løfte om at du ikke klarer å stoppe når du først har begynt.

Snacks og sukkervarer er i Norge stort sett en enten ganske barnslig eller narsissistisk kategori, men her våger kunde og byrå å følge en god ide. Så er juryen spente på om de klarer fortsettelsen. Gratulerer!»