21 norske finalejobber i ADC 102nd Annual Awards

Av de nordiske landene går Norge foran med hele 21 nominasjoner til priser i ADC 102nd Annual Awards fra The One Club for Creativity. Bleed er byrået med flest nominasjoner.

Nhm bleed kf 02c
Bleeds visuelle identitet for Naturhistorisk museum er nominert to ganger i ADC 102nd Annual Awards.

I løpet av påskeuka ble shortlisten i ærverdige ADC offentliggjort, den 102 årlige prisutdelingen for den kreative konkurransen der design og art direction er i fokus.

Bleed Design Studio har fått fem finalister i konkurransen, to av dem for den visuelle profilen for Naturhistorisk Museum, én for den visuelle identiteten til &Hamlet (Askeladden & Cos selskap i luksushyttesegmentet), én for identiteten til Kunstuniversität Linz og én for typesnittet Fenul laget i samarbeid med Displaay Type Foundry.

OlssønBarbieri har fire nominasjoner, alle for pakningsdesign, til merkene Chelan Beauty, Himkok RTD, Stereoscope Coffee Roaster og The Cocktail Factory.

Heydays har fått tre nominasjoner, for rebrandingen av Huddly, for identiteten til Montiflo og for identiteten til Plateful, den siste gjort sammen med søsterselskapet Goods.

Art Director Hanna Hereid Ringheim har to nominasjoner for samme jobb, én i Experiential Design og én i Interactive. Arbeidet er «Portfolio TakeovAR», et stunt-eksperiment gjort under Cannes Lions i fjor sommer.

Morgenbladet og Art Director Claudia C. Sandor er blitt dobbelt finalist med det redaksjonelle oppslaget «Din guide til vår fremtid med koronaviruset», som er nominert i både Illustration og Publication Design.

Designer Torgeir Hjetland (som til daglig er Lead Designer i Knowit Experience) har jobbet videre med sitt allerede prisbelønte arbeid for Fønix Hotell på Haugalandet. Nå er han dobbeltnominert for pakningsdesignet «Fønix Bryggeri» laget i samarbeid med illustratør Frode Skaren.

ANTI Hamar har to jobber i finale, for identiteten til Nesje og branding og logo for Kunstbanken i Hamar.

BOLD Scandinavia har fått én nominasjon for typesnittet til OBOS.

Som vanlig blir vinnerne i ADC «teaset» på en valørløs liste som blir offentliggjort i slutten av april, mens den fullstendige vinnerlisten blir avslørt under Creative Week i mai.