21 norske vinnersjanser i New York Festivals

Anti, Anorak, POL og Sollin Sæle er nominert til gjeve priser i årets New York Festivals. Det er også flere team fra Westerdals, som kan skilte med ni nominerte arbeider i studentkategorien.

Colton duke U Exx0 Knnkj Y unsplash
Foto: Colton Duke / Unsplash

Anti har fem nominasjoner i årets New York Festivals Advertising Awards, og er det norske byrået med flest nominerte. Det gjelder «Level Up Your Brain» for Forskningsdagene, «The Sound of NMH» for Norges Musikkhøgskole, «The Db Journey» for Douchbags og Ventizolve Nasal Spray, sistnevnte med to nominasjoner.

Sollin Sæle jobber til daglig i Anti, men sto tidligere i år bak det kreative arbeidet for et borgerinitiativ for å verne lokale butikker som sliter under pandemien, titulert «Might Be Coming Soon». Arbeidet har fått hele tre nominasjoner i N.Y. Festivals.

POL har også tre nominasjoner, og det gjelder arbeidene «Don’t Hate. Imitate.» for Audi, «Fast Ship, Slow Kiss» for Fjord Line samt «The Angry Santa» for Posten.

Anorak er også nominert, og det med fjorårets prisbelønte kampanje for Kirkens Bymisjon, «Det koster mye å ha lite».

Ni fra Westerdals

Hele ni jobber fra Westerdals-team er nominert i studentkategorien. «Slow Down with Your Daily Drive» av Isabelle Ferrero Eken og Kamilla Wold, «Discord Drive Thru», «SafeSpace», «The Fight Against Bad Breath» og «Tindolingo» av David Leithe og Sondre Gogstad, «Let’s Talk» og «The Beer Harmony« (sistnevnte med to nominasjoner) av Trym Aasheim og Jakob Andresen, og «Out of Sight» laget av Tobias Sandhaug og Marthe Cathinka Bugge.

Norske finalister i TV & Film Awards

New York Festivals har også en egen konkurranse for produksjoner innen TV og film, og der har fire norske arbeider gått til finale. Produksjonsselskapet Kreativ Lobster er nominert med «Experience Rindal – story of the Rindalsbunad». Managementbyrået Artist Vision er nominert for sin konsert med Judy Collings & Jonas Fjeld, «Winter Stories Live From The Oslo Opera House». NRK er nominert for to jobber: YR-sommerkampanjen «Minst 20» og «Våkne opp med P3morgen». De to sistnevnte er det Henrik Berg Slang og Leon Mathisen fra NRK som står bak.