Fem norske Clio-bronse

POL vant tre bronse fordelt på to filmer i The Clio Awards, mens TRY og NORD DDB vant én hver.

Reddbarna2
«Save the Survivors» for Redd Barna av POL har vunnet to bronse i The Clio Awards.

The Clio Awards er en årlig og tradisjonsrik prisutdeling som hedrer innovasjon og kreativ fortreffelighet innen reklame, design og kommunikasjon. Konkurransen dekker områder som musikk, sport, underholdning, helse – og nå også cannabis(!).

Fem Clio-bronse har akkurat blitt norske byråer til del, og POL vant tre av dem: Postens siste julefilm, om kjærlighetsforholdet mellom julenissen og moder jord, «Father Christmas And Mother Earth», vant bronse i Film-kategorien. Filmen «Save the Suvivors» for Redd Barna , som er første film i POLs nye globale kommunikasjonsplattform for organisasjonen, har vunnet to bronse i Film Craft, både for tilrettelagt musikk og for lyddesign.

NORD DDBs bejublede konsept for Elkjøp og Minecraft, «Urban Miner», fortsetter prisfangsten med en bronse i kategori for Partnerships & Collaborations.

Det gjør også TRYs «Navnekatalogen» for IKEA, som tidligere i år vant prestisjetunge Brings DM-pris under Gullblyanten. Denne gangen vant den bronse i kategori for Public Relations.