IKEA og VW med åtte av 13 norskproduserte Cresta-nominasjoner

TRY har fått hele åtte jobber på shortlist i Cresta Awards. ANTI Hamar, JCP Prad, Spoon og Hanna Hereid Ringheim er også nominert for jobber i samme konkurranse.

Cresta
Fra IKEAs «Babyboom», som er nominert fire ganger i Cresta Awards.

To av årets største og mest premierte jobber fra reklamehuset TRY, IKEAs navnekatalogkampanje «Babyboom» og «Das Chair» for Volkswagen Nyttekjøretøy, har fått fire nominasjoner hver i Cresta Awards.

«Das Chair» er nominert to ganger i kategorien B2B, én gang i Ambient & Experiential samt én gang i The #OMG Award.

IKEAs «Babyboom» er på sin side nominert i kategoriene Digital, Brand Content, Direct og The «Whish We’d Thought of That Award».

ANTI Hamars identitetsarbeid for møbelprodusenten Nesje utenfor Molde har mottatt to shortlistplasser i Cresta, begge i Design (Brand Identity og Logos).

Spoon har mottatt en nominasjon for sitt Gulltaggen-prisbelønte arbeid for KIWI med «The Period Act» («Skolekravet») i kategorien Social Impact.

«Thulasy Makeover» fra JCP PRAD, jobben der byrået pusset opp sin trofaste nærbutikk i Uelandsgate, er å finne på shortlisten i kategorien The Creative Business Award.

Art Director Hanna Hereid Ringheim har en nominasjon for sin «Portfolio TakeovAR», et stunt-eksperiment gjort under Cannes Lions i fjor sommer. Jobben er nominert i Creative Technology (Use of AR or VR).

Du kan se alle de nominerte på hjemmesiden til Cresta Awards. Vinnerne blir offentliggjort senere denne måneden.