Isobar drar til fjells med Sweet Protection

Med den norske utstyrsleverandøren Sweet Protection i porteføljen håper byråleder Nils Ola Bark på et sikkert år på fjellet.

41995 da796 original
Bak: Petter Platou, Alexander Muskaug og Nils Ola Bark. Foran: Thomas Olsson, Tom Andersson, Christine Akselsen, Mia Schybergson, Ståle Møller, Atle Enberget og Kristina Schaathun. Foto: Isobar

Etter en byråpitsj denne høsten har Trysil-baserte Sweet Protection valgt Isobar som sitt byrå for å utvikle sin kreative kommunikasjonsstrategi, noe som skal komme godt med når de nå satser på en videre internasjonal vekst i årene fremover. Sweet Protection skal gjøre seg bemerket i et internasjonalt marked som favner om ski og snowboard, mountainbike og elvepadling.

– Sweet Protection er en av de siste merkevarene innenfor sportssegmentet som leverer både på kvalitet og mystikk, sier Isobars begeistrede byråleder, Nils Ola Bark.

– Da vi fikk utfordringen forsto vi raskt at det var viktig med både strategisk forståelse, kommunikasjonskreativitet og kulturell forståelse. Vi er glade og ydmyke med hensyn til å forvalte en merkevare som er viktig for så mange mennesker.

Lidenskap for bransjen

– Vi valgte Isobar siden de i sin dialog med oss viste at de skjønner det unike i merkevaren Sweet Protection i dag, samtidig som de har evne til å tenke nytt når det gjelder å kombinere innovasjon, kommunikasjon og strategi. Isobar-teamet er også satt sammen av drevne individer som har lidenskap for bransjen vår hvilket var avgjørende, sier Head of Marketing i Sweet Protection, Mia Schybergson.

– Vi går nå i gang med viktige prosesser, og bidraget fra Isobar vil være viktig i denne fasen.

Account Director Thomas Olsson gleder seg til å jobbe med oppdraget.

– For alle oss i teamet er dette en real opptur. Mange på kontoret er ivrige skifolk, og det å kunne jobbe med det aller kuleste merket i bakken, gir en fantastisk motivasjon. Vi gleder oss til å ta fatt på oppgaven og bistå Sweet Protection med å ta det neste steget ut i verden.