Norske byråer herjet i European Excellence Awards

Åtte gull og en rekke diplomer til norske byråer i PR-prisen European Excellence Awards.

Coverbilde RS
Fra «Verdens kuleste sommerjobb» for Redningsselskapet.

Det ble to gull på både Nucleus og Trigger, mens JCP PRAD, Geelmuyden Kiese, MSL og Babusjka/Visit Norway vant et hver. Den europeiske PR-prisen, som egentlig skulle hatt årets utdeling i Praha, ble delt ut digitalt på tirsdag.

JCP-familiens PR- og reklamebyrå PRAD stakk av med et gjevt gull og tre diplomer. Gullet gikk til Redningsselskapets «Norges kuleste sommerjobb». Det er partner og rådgiver Lars Eia Kirkholm strålende fornøyd med.

– Det er utrolig stas når det er for tre ulike caser i helt ulike kategorier. Vi unner oss veldig en ettermiddagsskål på teams, vi er akkurat der vi skal være, markerer oss i både PR- og reklamepriser, på høyt nivå, sier Kirkholm.

Redningsselskapjobben vant også et diplom. JCP PRAD fikk også diplomer for OBOS «Maskott» og «Make your own commercial» for Opplysningskontoret for frukt og grønt.

Trigger vant gull for «Norwegian Space Travel» for Visit Norway og «Reclaim Intimacy» for Asan. Sistnevnte vant også to diplom. Byrået mottok også diplomer for «Impossible Games» for Bislett Games og «The Panic Button» for Visit Lillehammer.

Visit Norway vant også gull sammen med Babusjka for «The Ski DNA Experiment».

Nucleus vant to gull for «Vinn en forfatter» for NLB (Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek), samt diplomer for to jobber for Trygg Trafikk: «Darkness is Coming» og «The Belt Check».

Geelmuyden Kiese vant et gull for «Sisterna Taverna – The worst-case scenario café» for Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap, en jobb som også vant diplom. Diplom ble det også på «Making Global Goals, Our Goals» for Danmarks Statistik og Deloitte.

MSL vant et gull for kommunikasjonsstrategien til smittevernbedriften EpiGuard, som produserer EpiShuttle, et pasientisolasjons- og transportssystem.

Her kan du se alle vinnerne.