Ny prisrekord for JCP PRAD

Denne uken var det for 29. gang utdeling av Communicator Awards i New York. Med nesten 5000 innsendte bidrag fra hele verden stakk JCP av med hele fem priser. Det er tredje året på rad byrået vinner stort i denne prisen, og denne gangen med ny rekord.

Communicator Award winners

Tidligere har byrået vunnet med kampanjer for Zalando, Redningsselskapet og NMBU. I år var det Obos, Viaplay, Av-og-til, Røde Kors og Thulasy som ble hedret sammen med byrået.

Første gullet PR- og Reklamebyrået JCP PRAD tok med seg hjem var i kategorien «campaign – non profit». Denne fikk de for kampanjen «Internettets verste fyllekurer» for organisasjonen Av-og-til. Der fikk de studenter til å prøve ut de mest obskure fyllekurene TikTok og resten av nettet kan «friste» med.

Kampanjen «Obos Hjemmefestival» der festivaldeltakere på ulike festivaler kunne vinne festivalen hjem til seg, vant Gull (Exellence) i kategorien Outdoor and Festival Activation. Bak den sto både JCP PRAD og JCP Event.

I tillegg tok JCP PRAD med seg to sølv (Distinction) i kategorien Print Advertising. Den ene for lanseringen av R.I.P Henry for Viaplay, den andre for Røde Kors-kampanjen «Den er du vel ferdig med» for Norsk Tøyinnsamling. Sistnevnte produsert av The Film Agency med Rikke Gregersen på regi.

– Det er superstas å representere Norge med bidrag som viser at involvering og humor er gode virkemidler, være seg uttak av et sponsorat, kommunikasjon for ideelle organisasjoner eller for lansering av store TV-serier, sier Byråleder i JCP PRAD, Lars Eia Kirkholm.

– I tillegg er det veldig gøy å se at casene er vunnet med ulike kreatør-team, prosjektledere, designere og rådgivere. Tvers igjennom en god gjeng som alle presterer på topp, sier han.

– På toppen av priskaka så varmer det ekstra å vinne gull i kategorien Market Disruption B2B, for arbeidet vi gjorde for vår nærbutikk Thulasy. Der var absolutt hele JCP involvert med blant annet utvikling av ny profil, oppussing av butikken, en reise for eieren og en stor fest dedikert til butikken. Dette var et ordentlig JCP familie-prosjekt, så den seieren håper jeg virkelig alle i JCP Event, Retail Factory, JCP Travel, JCP Arena og JCP PRAD kjenner på, avslutter Kirkholm.