POL vant One Show-gull, Bold vant ADC-sølv

Posten-filmen «When Harry Met Santa» av POL vant Gold Pencil i filmkategorien i The One Show, mens Bolds TV 2-vignetter vant Silver Cube i søsterkonkurransen ADC 101st Annual Awards. I tillegg vant vant norske byråer fem bronse i ADC, mens fire arbeider oppnådde Merit-status i The One Show.

Postenjul
Øyeblikket der Harry møter julenissen i Posten-filmen «When Harry met Santa».

Et sølv og fem bronse ble norske byråer til del da vinnerresultatene var klare for ADC 101st Annual Awards tidligere i dag. Noe senere tikket også en melding inn om gull og Merit-awards til norske vinnere i søsterkonkurransen The One Show, begge arrangert av The One Club for Creativity i New York.

I ADC var det Bold Scandinavia som vant den gjeveste norske prisen, en Silver Cube i kategorien Brand Communication for å hedre designbyråets vignetter for TV 2. OlssønBarbieri vant to Bronze Cube for sitt pakningsdesign for Château Picoron og Pursue Hard Seltzer. Reklamekollektivet i Bergen vant også to Bronze Cube, begge for sitt arbeid med den visuelle identiteten og logoen for Kulturhuset i Bergen. Søsterbyråene Heydays og Goods vant også en Bronze Cube i Brand/Communication Design for sitt arbeid for softwareselskapet Carrot.

Mer heder til Grand Prix-vinner

I The One Show var det POL som tok den store prisen med en Gold Pencil for «When Harry Met Santa» for Posten i filmkategorien, mens samme jobb også fikk en Merit i kategorien for Public Relations. Filmen, som tidligere i år vant Grand Prix i Gullblyanten 2021, er laget sammen med B-Reel i Stockholm og regissert av Sacarias Kiusalaas.

Øvrige priser i samme konkurranse til norske jobber var alle på Merit-nivå: SDG vant for den visuelle identiteten til Norsk Helsenett, ANTI ble premiert med Merit for sin visuelle identitet til Universitetsforlaget, mens Anorak fikk sin Merit-pris for «Walk & Talk» for Sats.