Solo nominert i Webby Awards

Verdens største flaskepost har seilet inn i verdens største konkurranse innen digitale arbeider.

45832 7b45d original

Bak Webby står The International Academy of Digital Art and Sciences (IADAS), som siden 1996 har premiert det ypperste av internasjonale nettjobber.

– Det er stas at juryen nå også har fått smaken på Solo. Å bli nominert for en Webby henger høyt for oss som jobber med digital kommunikasjon, så her er det bare å gå inn å stemme, oppfordrer Markus Lind, kreativ leder i Apt.

Byrpået har i tillegg fått to «Official Webby Honoree»-utmerkelser til spillet «Jakten på Dypet» for Norsk Olje & Gass og «Volkswagen Showroom».

– Utmerkelsene beviser at god historiefortelling også kan gjøres gjennom spillmekanismer og godt brukergrensesnitt. Det er spesielt gøy at jobbene også har hatt en høy verdi for kundene våre i form av omdømme og gode resultater. Jakten på Dypet spilles fortsatt av en hard kjerne oljeletende ungdom der ute. Det å skape noe som ikke bare er en catchy idé, men som også fenger over lang tid og har en verdi for kundene våre langt ut over kampanjeperioden gjør oss ekstra glade. Da vet vi at vi har truffet blink, sier Lind.