Vinnersjanser i Cannes Lions for POL, Apriil og NORD DDB

POL og NORD DDB får nye vinnersjanser etter shortlist-slippet onsdag morgen, mens Apriil får sin første nominasjon i Cannes noensinne.

TF014520 cae4ad40 5724 4f92 ade0 07d73dfac2c8
Foto: Cannes Lions International Festival of Creativity 2022, Getty Images

Onsdag morgen ble ytterligere seks shortlister i Cannes Lions offentliggjort, og tre norske jobber har kommet gjennom det foreløpige nåløyet. Det ble nominasjon nr. 2 i festivalen på «When Harry Met Santa» av POL for Posten i PR Lions (underkategori: Corporate Image, Communication & Reputation Management), mens NORD DDB også får sin andre shortlist i år med «Take Away Your Take Away» for McDonald’s i Direct (underkategori: Social Behaviour).

Apriil fikk sin første Cannes-shortlist noensinne med DM-jobben «Handle With I Don’t Care» for Strahl i kategorien Creative B2B Shortlist (underkategori: Breakthrough on a budget).

Det er for øvrig den andre jobben som har vunnet Brings DM-pris som er inkludert på shortlist i Cannes Lions i år, etter at NAF-jobben «Hullevisa» av ANTI ble nominert på tirsdag i Brand Experience & Activation. «Handle With I Don’t Care» vant Brings DM-pris under Gullblyanten 2020, mens «Hullevisa» vant i år under Gullblyanten 2021.

Vinnerne i de tre kategoriene blir offentliggjort torsdag kveld. De øvrige shortlistene som ble sluppet onsdag morgen var Media, Creative Data og Social & Influencer.