Storsatsing fra SpareBank 1

Arbeid av Dinamo

Dinamo har laget nytt kommunikasjonskonsept for en av landets største banker. Det er første offensiv siden kunden forlot Try.

Sparebank 1 er kjent for sine poetisk-melankolske og ikke minst tungt prisede reklamefilmer, som fram til nylig har vært signert Try-teamet Petter Bryde og Torbjørn Ruud, samt Moland-regissør Joachim Trier.

Men nå er det Dinamos tur, med teamet Henrik Hagelsteen og Henrik Sæther i spissen. Med ny profil og nytt kommunikasjonskonsept begynner Sparebank 1 i disse dager en større offensiv på TV og i avis.

Som nest største bank i landet ønsker den å fremstå enda tydeligere i det norske folks bevissthet. Derfor har Mission Design utviklet ny grafisk profil, og Dinamo Reklame et helt nytt kommunikasjonskonsept. Dette skal tydeliggjøre Sparebank 1 som en landsdekkene og moderne bank for både privatpersoner og bedrifter.
– Vi ønsket å ta med oss det verdifulle som ligger i opplevelsen av oss som «nær», men samtidig kommunisere på en innsiktsfull måte at vi har utviklet oss og kan tilby et komplett tilbud til landets bank- og forsikringskunder, sier Tora Elisabeth Mellbye, marketingsjef i Sparebank 1.

Et ledd i dette er utvikling en ny profil og logo, og ikke minst det nye reklamekonseptet «Bank. Forsikring. Og deg.»
– Sparebank 1 er opptatt av å gjøre det tydelig at det er kundene vi lever av, og er til for. I kommunikasjonen vår ønsker vi derfor å være så relevante som mulig når det gjelder hvordan våre ulike produkter bidrar til kundens hverdag, fortsetter Mellbye.

Åtte nye filmer Dinamo Reklame, som ble valgt som ny byråforbindelse på slutten av fjoråret,  har stått for utviklingen av konseptet. Blant annet har man utviklet i alt åtte nye filmer, og flere annonseserier.
– I små og dagligdagse situasjoner, som har stor betydning for de det gjelder, ligger det gode historier, forteller tekstforfatter Henrik Hagelsteen i Dinamo Reklame.

AD Henrik Johs. Sæther supplerer:   
– Når bank- og finansbransjen har hatt en tendens til å snakke om håp, drømmer og uendelige muligheter for pengene dine, som om de var frelsere, lå det et åpent mulighetsrom kommunikasjonsmessig for en bank som er orientert nærmere virkeligheten,

Johan Skog hos Moland Film har regissert.

Hos Dinamo Reklame har følgende vært involvert:

AD: Henrik Johs. Sæther
Tekstforfatter:  Henrik Hagelsteen
Grafiske formgivere: Guro Trevland og Lis Lonning
Konsulent: Anders von Krogh
Strategisk rådgiver: Ivar Vereide
Prosjektleder: Anita Engen Hjelseth og Anne Gro Carlsson
Byråprodusent: Tonje Østbye

Produksjonsselskap: Moland Film
Produsent: Carl Christian Hvoslef

Fotograf, annonser: Lars Botten

Filmene rulles ut på TV2 og TVNorge, mens annonser blir å se i de riksdekkende avisene. Blant annet blir det nye «gatefold»-formatet i Dagbladet Magasinet benyttet (annonsen ligger etter filmene i mediaspilleren. Klikk på +-tegnet for å se annonsene i større format).

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.