Ny illustrert ASKO-kampanje

Arbeid av SMFB

ASKO hvitevarer lanserer ekstra store oppvaskmaskiner med 40 prosent mer plass. SMFB svarer med en serie annonser illustrert av amerikanske Red Nose Studio.

Også fjorårets vaskemaskinkampanje fra SMFB var illustrert med bilder skapt av amerikanske Red Nose Studio. Kreatørene er godt fornøyd med samarbeidet også denne gang.

–– Det føles riktig å gå denne veien for ASKO. Annonsene tar opp temaet oppvask på en måte vi tror ligger nærmere folk og hva som betyr noe for dem, enn hva man ofte ser ellers. Vi tror i tillegg det visuelle universet tilbyr en ekstra dimensjon, hva angår følelse og ikke minst humor. Håper folk vil like det de ser, sier Hans Martin Rønneseth.

At Red Nose Studio, som består av illustratøren Chris Sickels, er et funn, understreker også Rønneseths makker André Koot.

– Et nytt besøk i hans detaljrike verden var absolutt på sin plass. Han har en visualiseringsevne man skal lete en stund etter. Alt er laget for hånd, helt ned til den minste kjeksen. Selv om dette er dukker, får han mer menneskelig karakter og liv i bildene sine enn mange fotografer klarer med ordentlige mennesker, sier Koot.

Markedssjef Espen Vik i ASKO hvitevarer vil også ha et ord med i laget.

– Jeg tror kombinasjonen med illustrasjonene og mer taktiske produktannonser gjør at ASKO i større grad når igjennom med budskapet om de unike oppvaskmaskinene som vi nå skal lansere. Illustrasjonene viser en løsning på et velkjent «dagligdagsproblem», mens produktannonsene går mer rett på sak om produktfordelen, sier markedssjef Vik.

Kreativt team: Hans Martin Rønneseth og André Koot
Illustrasjon/foto: Red Nose Studio
Layout/typografi: Torgrim Nærland
Prosjektleder: Vibeke Wiedswang
Konsulent: Lasse Polmar
Ansvarlig hos ASKO: Espen Vik

Kommentarer

Alexander Gjersøe

9 år, 5 måneder siden

det var slitsomt å sitte stille så lenge, og dritkaldt med kilt, men absolutt verdt det.