Realityparodi for VisitDenmark

Arbeid av Dinamo

Den nye «Det er dejlig å være norsk – i Danmark»-kampanjen er klar for norske TV-seere. Denne gang er det laget en minirealityserie som parodierer «Ungkarskvinnen».

– Vi har valgt å lage en ny vri denne gangen, men budskapet er likevel det samme som i de tidligere reklamefilmene, hvor det hyggelig danske vertskapet står sentralt: Lunt, uhøytidlig – samt den gode kjemien som er mellom dansker og nordmenn, forteller Vidar Mørch, turistsjef i VisitDenmark.

Slagordet «Det er dejlig å være norsk – i Danmark» ble lansert i 1989 og har dermed 20-årsjubileum i år.
– Vi kommer til å markere jubileet på flere ulike måter, blant annet gjennom dette litt annerledes reklamefilmkonseptet, sier turistsjefen.

Du velger vinneren. «Danskefeber», som miniserien heter, handler om ungkarskvinnen Lone som skal finne sin drømmedreng blant seks skandinaviske menn.

Reklamefilmserien sendes på TV2 nå rett etter påske og består av tre episoder. I episode nr. 2 bes seerne gå inn på nettstedet som er laget i tilknytning til filmen, www.danskefeber.no, for å stemme på utfallet av episode tre. Der gir Lone sin siste rose til den personen seerne har stemt fram.  

Episode tre vil også sendes på TV2 når kåringen er over. Filmen i mediespilleren er satt sammen av de to første episodene.

Mer interaksjon.danskefeber.no kan man se fullversjoner av episodene, bonusmateriale og interagere med deltakerne. Bak profilene til deltakerne finner man også eksterne linker til ymse dansk nostalgi.
– Vi hadde lyst til å lage en film med sterk kopling til nettet, men med mer innhold og interaksjon enn bare «se filmene her». Akkurat det føler jeg at vi har fått til. Her er det mye morsomt for danmarksvenner i alle aldre, sier Stein Simonsen og Torstein Greni i Dinamo.

Team:
Tekst: Stein Simonsen
AD: Torstein Greni
Prosjektleder: Unni Rolfsen
Kundeansvarlig rådgiver: Tom Ovind
Produksjon: ACNE Film og ACNE Digital

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.