Ny profil for Voss

Arbeid av Creuna

På Voss ser man gjerne ting fra en annen vinkel. Dette gjenspeiles i Creunas designprofil for Destinasjon Voss, hvor nyutviklede «Vossaord» utgjør kjernen.

Creuna har i samarbeid med Destinasjon Voss og Norsk Designråd utviklet profil og merkevare for Voss. Creuna ønsket å sette en ny standard for destinasjonsbranding. Prosjektet hadde som klart mål å posisjonere Voss på en unik måte i det norske og internasjonale markedet.

Destinasjon Voss er et reisemåls- og utviklingsselskap. Hovedoppgavene er å koordinere og markedsføre reiselivet på Voss samt arbeide med prosjektutvikling innen reiseliv.

For at profilen skulle være troverdig, var man også avhengig av å ha forankring hos Vossingene, som er profilens primære ambassadører, forteller byrået.
– Et av kriteriene som ble satt var at profilen skulle ha sterk nok appell til at Vossingene ønsket å ha den på t-skjorter. Dette skulle vise seg å bli en ubetinget suksess. Folk vil kjøpe og gå med t-skjortene og dette, sammen med buttons, postkort og så videre, har fungert som en nesten gratis måte å skape nysgjerrighet og oppmerksomhet rundt Voss på. Dette har vært viktig siden Voss er et lite sted med få markedsføringsmidler, forteller byrået.

Logoen er inspirert av at man snur ting på hodet på Voss og ser på ting fra en annen vinkel.

www.visitvoss.no

Team hos Creuna:
Lead designer/AD: Marc Ligeti
Designer: Stein Øvre
Designer: Stian Krosby
Rådgiver: Arne Hjeltnes
Rådgiver/prosjektleder: Harald Ofstad Fougner

Kommentarer

Karl Nystøyl

Kreatør / Tekstforfatter i Los & Co

7 år, 11 måneder siden

Karl Nystøyl

Kreatør / Tekstforfatter i Los & Co

7 år, 11 måneder siden

Per Kristian Voss Halvorsen

Kreativ leder i ANTI

7 år, 11 måneder siden

Bra at man merkevarebygger Voss, men hvorfor dette fokuset på stedet?Spøk tilside: Er ikke dette Vossafår sitt konsept
? Om dog noe oppdatert... Men kanskje det ikke gjør noe? Kanskje sambygdingene er såpass geme med hverandre at man kan dele på reklamekonseptene.