True Norwegian denim vs Jeremyville

Arbeid av ANTI

Anti Sweden lanserer en dongerkolleksjon i begrenset opplag i samarbeid med den New York-baserte kunstneren Jeremyville.

Anti Swedens beksvarte estetikk møter den distinkte «Acid Pop»-stilen til den australskfødte kunstneren Jeremyville, som for anledningen har tolket de mørke og blodige motivene som gjerne brukes i black metal. Resultatet er et surrealistisk blodbad av vold og ødeleggelse.

Estetisert gladvold i satans navn er åpenbart midt i blinken for å selge eksklusive designerjeans i 2010. Det blir kun laget 666 utgaver av buksen, og i forbindelse med lanseringen har designbyrået og kunsteren også samarbeidet om 400 kjempestore silketrykk. Det betyr at de første 400 jeans-kundene i tillegg ender opp med et blodig samlerobjekt til stueveggen. Silketrykket er laget i to selvlysende farger, gult og magenta.

Designer: Heidi Wilhelmsen
AD: Kjetil Wold
Foto: Marius Tharaldsen

Kommentarer

André Elvan

Programmerer i Værsågod

7 år, 6 måneder siden

På tide plakater forbys! Fullstendig utilgjengelige for blinde. Med mindre de er som disse da .

Eirik Sørensen

7 år, 6 måneder siden

MegaLOL

Markus Lind

Kreativ Leder i Good Morning

7 år, 6 måneder siden

lol @SteinSimonsen

Stein Simonsen

Ansatt i McCann Oslo

7 år, 6 måneder siden

Ikke så raske nå, gutter. Har noen undersøkt brukervennligheten av disse plakatene? Med så få eksemplarer vil den heller ikke være allment tilgjengelig. Og selv om man skulle få tak i en, hva med dem som ikke har tegnestifter eller annet å henge opp med? Er plakaten søkbar og delbar? Har noen tenkt på det? Hva med SCI, CRM, ROI, WAP og 123? #gulltaggen #antisweden #fail!fail!fail!

Eirik Sørensen

7 år, 6 måneder siden

Fy faen så flinke dere er! Elsker dere. Kan jeg holde av en bukse i str. 33, sånn at jeg får sånn fin plakat?

Snorre Martinsen

Kreatør / Art Director i POL

7 år, 6 måneder siden

Jeg vil også ha en plakat. Kjøp plakat, få buksa på kjøpet