Den lille sammenhengen

Arbeid av Kitchen Reklamebyrå

Mange bekker små gjør en stor å, er utgangspunktet for årets julekampanje for Plan.

I stedet for at hver enkelt skal sitte maktesløs overfor all verdens urettferdighet og nød, handler kampanjen om å fortelle hvor du faktisk kan gjøre en forskjell. Bidraget ditt merkes kanskje ikke så godt i den store sammenhengen, men er allikevel livsviktig for dem som mottar det. Det er dette Plan kaller den lille sammenhengen: Forandrer enkeltmennesker mange nok av disse små sammenhengene, forandrer vi i fellesskap også den store sammenhengen.

Flere faddere. Plans mål med denne kampanjen er å rekruttere flere faddere. 87 prosent av Plans totale inntekter er fra private faddere, det er dermed viktig for organisasjonen å hele tiden opprettholde dette inntekstgrunnlaget. Plan har per dags dato 1,5 millioner fadderbarn i 66 programland. Organisasjonen når ut til 3,5 millioner familier i 23.000 lokalsamfunn.

–– Våre faddere står for hele 87 prosent av Plan Norges innsamlede midler. Det er kort og godt de som gjør det mulig å gjennomføre våre utviklingsprogrammer for barn i sør, sier Lise R. Kristensen, leder for marked privat i Plan Norge.

–– Nå håper vi mange benytter anledningen til å bli Plan-faddere. Det er en fin ting å gjøre nå før jul.

Film og foto er gjort i Senegal, i områder hvor Plan har prosjekter. Til kampanjen er det utviklet fire filmer, annonser og web-bannere. I mediespilleren: Én film og én annonse (klikk plusstegnet for større visning).

Oppdatering/voksenopplæring: Nå ligger også en forstørret versjon av teksten i mediespilleren. I framtiden, når du ser en annonse der teksten blir for liten til å lese, kan du høyreklikke i mediespillervinduet for å laste ned annonsen til datamaskinen din. Har musa di bare en knapp, sier du? Ja, da klikker du som vanlig, men holder samtidig ctrl-tasten inne. Du kan også åpne bildet i eget vindu ved samme framgangsmåte.

Byrå: Kitchen
AD: Torkel Bjørnstad Sveen
Tekstforfatter: Ola Øvrelid
Formgiver: Marius Hanstad
Konsulent: Rune Roalsvig
Prosjektleder: Hilde Kilstad
Planner: Espen Haugen
Byråprodusent: Caroline Werring Otnes
DOP: Jens Ramborg
Foto: Erik Thallaug
CGI: Björn Norberg
Musikk: Shaun Curtis
Etterarbeid: HocusFocus
Ansvarlig hos Plan: Lise Kristensen og Kristine Polmar

Kommentarer

Lars Joachim Grimstad

Kreativ leder i TRY

6 år, 11 måneder siden

Truth very well told.