Ny epoke for Boys of Europe

Arbeid av Kitchen Reklamebyrå

Startskuddet er lanseringen av ny jeanskolleksjon fra Henry Choice som består av 18 jeansmodeller med livstidsgaranti.

Boys of Europe er en kleskjede for gutter og menn med 45 butikker spredt rundt i hele landet. Kjedekonseptet er å levere ukomplisert og tøff jeansmote, hovedsakelig via merket Henry Choice. Etter noen år i skyggen, fremstår Henry Choice i dag som revitalisert, med et bredt jeansutvalg av høy kvalitet.

Livstidsgaranti.
Erik Langmoen, kjededirektør i Boys of Europe er spent i lanseringen som representerer en ny epoke for Boys of Europe.

– Jeansmoten har vært sterk de siste årene og tidspunktet for en revitalisering av vårt eget norske jeansmerke, Henry Choice, passer perfekt nå. Vi skal igjen utfordre de dyre internasjonale merkene ved å tilby samme kvalitet til halvparten av prisen. Vi vet at god kvalitet er avgjørende for om kundene velger oss tilbake. Derfor går vi også offensivt ut og tilbyr livstidsgaranti når vi lanserer en ny jeanskolleksjon. I tillegg er vi veldig fornøyde med å ha fått frisket opp profilen vår og vi gleder oss til å se hva dette kan bidra med i forhold til salgsutviklingen.

Ikke spesielt opptatt av mote.
Kitchen har ledet i strategiarbeidet og har nå utarbeidet den første kampanjen.

– Med utgangspunktet «kleskjeden for gutta» har vi nå staket ut en kurs som tydelig viser at Boys of Europe ikke bare har skrevet dette på et stykke papir, men også forstår hva dette betyr i praksis mot en målgruppe som strengt tatt ikke er spesielt opptatt av klær og mote. Vi håper med denne kampanjen å kunne bringe Boys og Europe og Henry Choice et lite steg nærmere sine glansdager på 90-tallet hvor de faktisk solgte inntil 700.000 jeans årlig, sier Yvonne Waage, konsulent i Kitchen.

Kampanjen lanseres på facebook, i magasiner som FHM og Mann, på web og i butikk.

Besøk kampanjesiden her. Se den nye hjemmesiden her.

Ansvarlig hos kunde: Marie Lennemo & Erik Langmoen
Team: Ole Henrik Stubberud & Elin Dørum Bengtsson
Konsulent: Yvonne Waage
Prosjektleder: Aram Zarkoob
Formgiver: Hans Marius Midtgarden, Fred Rougier og Eirik Waldemar Fjerdingstad
Motion Graphics: James Martin

Foto: Marcel Leliënhof, Tinagent

Webproduksjonsbyrå: Unfold
Utvikler: Daniel Mahal, Unfold
Designer: Eric Lauritzen, Unfold
Konsulent: Egil Stene-Johansen, Unfold

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.