Bodø - Extreme city makeover

Arbeid av Creuna

Creuna har hjulpet Bodø med en omdømme og rekrutteringskampanje for å kaste et nytt lys over byen og verve nye innbyggere.

Bodø er en av Norges raskest voksende byer, men har i rekrutteringssammenheng underkommunisert dette og slitt med å etablere en tydelig og attraktiv profil. Det skal brukes over 16 mrd. på store byutviklingsprosjektene de kommende årene og i lys av utviklingen ønsker Bodø å fremstå som mer nyskapende og fremtidsrettet. 

Creuna utviklet konseptet «Extreme City Makeover Bodø» og inviterte amerikaneren Jack Murray til å følge utviklingen og snakke med innbyggerne om deres forventinger. Det ble laget et digitalt nav med introfilm og fire temafilmer innenfor kategoriene jobb, fritid, utvikling og bolig. Filmene gir bred innsikt om nye jobb- og boligmuligheter som skapes i Bodø nå, som er en av de viktigste årsakene til at folk flytter.

Kampanjen har blitt den nye snakkisen i Bodø, som har bidratt til god lokal mediadekning og spredning i sosiale medier. Tilhengermassen på FB har økt med over 25 prosent og både engasjementet og rekkevidden har økt betraktelig. Det har vært god trafikk til siten fra betalte flater og de som har besøkt siden har tilbragt mye tid der. I tillegg ble kampanjen omtalt på TV 2 nyhetene.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.