Hjelper Trafikanten og Ruter med flyttelasset

Arbeid av Creuna

Rett før påske blir Trafikanten.no slått sammen med Ruter.no. Derfor inviterer Trafikanten til flyttehjelp og konkurranse. Creuna står bak kampanjen.

–– Fra 29. mars blir Ruter.no knutepunktet på nett for all kollektivtrafikk i Oslo og Akershus, med all informasjon fra Trafikanten.no integrert. Vi vil at alle reisende skal få med seg denne endringen og at de samtidig føler seg inkludert. Vi håper selvsagt kundene vil la seg engasjere og begeistre av kampanjen og dermed hjelpe oss med flyttelasset, sier Vibeke Harlem i Ruter.

Det digitale flyttelasset.
For å fortelle om endringen og samtidig inkludere målgruppen, har derfor Creuna laget en kampanje kalt «Flyttelasset». Deltakerne inviteres med på den digitale flyttingen, for deretter å være med i trekningen av 365-dagersbillett.

Teamet bak kampanjen hos Creuna, Marte A. Hansen og Martine Flatlie er godt fornøyde med resultatet.

–– Alle har et forhold til det å flytte. Å flytte sammen med noen er en positiv forening mellom to parter. Dette ønsket vi å spille videre på når vi fikk utfordringen om å formidle sammenslåing av disse to store merkevarene. Det at deltakerne faktisk er med og involverer seg i selve flyttingen, gjør også at de får et sterkere eierskap til nye Ruter.no. Så vidt vi vet er dette første gang en kunde inviterer brukerne sine med på en digital flytting, sier teamet.

Kampanjen varer fra 20.-28. mars. 29. mars lanseres nye Ruter.no med all funksjonalitet fra Trafikanten.no integrert. Creuna har utviklet de nye nettsidene.

Her er kampanjesiden: www.ruter.no/flyttelasset

Team:
AD og idé: Marte A. Hansen
Tekstforfatter og idé: Martine H. Flatlie
Prosjektleder: Lisbeth Fasting / Petter Høistad
Rådgiver og kundeansvarlig: Trine Weidal
Illustrasjon: Terje Tønnesen (ByHands)
Web, design og animasjon: Good morning

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.