Søker flyttehjelp

Arbeid av SMFB

Nye IKEA Åsane åpner 2. mai og ber nå bergenserne om hjelp til flyttingen.

–– Alle trenger hjelp når de skal flytte. Det gjør vi også. Nå håper vi å vekke bergensernes herlige dugnadsånd til live, så vi får den hjelpen vi trenger for å gjøre åpningen av det nye varehuset til en fest, sier varehussjef Odd Rune Bjørge.

Snakkesalige bergensere søkes.
Det er flere oppgaver IKEA Åsane trenger hjelp til å løse. En av dem er å holde tale på den store åpningsfesten.

–– Bergenserne er jo stolte, utadvendte og veldig glade i å snakke, så her bør vi ha mange gode kandidater å velge mellom, sier Bjørge.

IKEA trenger også hjelp til å foreta den offisielle åpningen av varehuset. Helt siden starten har det blitt markert ved å sage over en tømmerstokk rett før dørene åpnes.

–– Vi liker bedre å sage over en tømmerstokk enn å klippe en snor, ettersom det tar litt lenger tid. Åpningen av et nytt IKEA-varehus er en stor begivenhet for oss, og da er det jo litt trist hvis det er over på et blunk. Vi må dvele litt ved åpningsøyeblikket. Og forhåpentligvis finnes det en hyggelig bergenser med sag der ute som vil hjelpe oss med å foreta den offisielle åpningen, sier Bjørge.

Et IKEA-ballrom i heimen.
Blant de mer spesielle oppgavene IKEA trenger hjelp til, er oppbevaring av ballene i ballrommet, i påvente av at nytt varehus åpner.

–– En av de gjeveste oppgavene må være å oppbevare ballrommet vårt. Vi håper på å finne en snill familie, en barnehage eller kanskje noen helt andre, som kan ta vare på hundrevis av baller mens vi flytter, sier Bjørge.

IKEA søker i tillegg noen til å opptre på en egen Bergensscene under åpningen, noen som vil plante et tre, en hjelper som vil være klovn og en som kan påta seg jobben som radiovert på IKEAs kunderadio på åpningsdagen. Det er enkelt å melde seg til tjeneste på nettsiden www.IKEA.no/flyttefest.

Det er IKEA, reklamebyrået SMFB, mediebyrået MediaCom, eventbyrået JCP og kommunikasjonsbyrået Trigger Oslo som står bak kampanjen.

Se og/eller last ned annonsen under artikkelen.

Prosjektgruppe SMFB:
Kreativt team: Hans Magne Ekre og Alexander Gjersøe
Konsulent: Kristian Kristiansen
Prosjektledelse: Tonje S. Bjørnerem og Jannicke Platou
Formgiver: Nicklas Hellborg
Interaktiv formgiver: Stina Norgren
Illustratør: Torgrim Nærland

Prosjektgruppe MediaCom:
Medierådgiver: Randi Fosse
Online rådgiver: Ellen Bakkane
Online planner: Kine Natvik
Formidlingskonsulent: Tonje Marcussen
Kundeansvarlig: Beate Stangeland Eide

Prosjektgruppe JCP:
Prosjektleder: Anna Andresen
Senior prosjektleder: Maria Therese Oljemark
Teamleder: Silje Fredrikke Sundt

Prosjektgruppe Trigger Oslo:
Daglig leder: Preben Carlsen
Kommunikasjonsrådgiver: Johannes Fjose Berg
Kommunikasjonsrådgiver: Tonia Bakken Kalantzakou


Kommentarer

Endre Berentzen

Creative Director i ANTI

5 år, 7 måneder siden

Har lagt inn søknad om ballrom men kjenner jeg er litt spent på hvor mange kubikkmeter med plastballer jeg eventuelt skal skvise inn på mine 70kvm. Jeg glemte helt å spørre, eller kanskje noen glemte å informere;-) Jeg håper allikevel på ballrom i heimen, kanskje naboen kan ta noen kubikk hvis det blir for mye?