Lanserer nasjonal stipendordning

Arbeid av SMFB

For å bevise at det er mulig å skape store forandringer med små grep, lanserer IKEA en ny nasjonal stipendordning for tekstiler.

Nå åpner søknadsprosessen som lar landets innbyggere søke på over femti ulike tekstilstipender.

– Tekstilstipendene er en ordning hvor du kan søke om støtte til innkjøp av alle slags tekstiler som skal dekke et helt unikt behov. Vi har etablert ordningen fordi vi mener tekstiler gjør verden finere, varmere og mykere. Med tekstiler er det enkelt og rimelig å skape forandringer som gir hjemmet variasjon, farger og nye uttrykk, sier Cathrine Boije, markedskommunikasjonssjef i IKEA Norge.

Stipendene er tilpasset snevre målgrupper, som spenner over alt fra søkernes geografiske opprinnelse, livssituasjon, yrke, målform og mye annet. Men tanken er at alle skal kunne finne et stipend som passer for dem.

Egen håndbok.
Søknadsprosessen foregår på kampanjesiden tekstilstipend.no. Her er alle stipendene beskrevet, og man kan enkelt skaffe seg en oversikt over hvilke krav man må oppfylle for å søke på de ulike stipendene.

Kampanjen er utviklet av reklamebyrået SMFB, og i tillegg til nettløsningen skal tekstilstipendene markedsføres i magasinannonser, nettannonser, og det er også trykket opp en egen tekstilstipendhåndbok.

Team:
SMFB: Alexander Gjersøe, Hans Magne Ekre, Kristian Kristiansen, Hanne Gropstok, Nicklas Hellborg, Stina Norgren

IKEA: Cathrine Boije, Siri Norhagen, Kari-Line Olstad, Ulrike Dahl, Siv Elizabeth Egger.

Produksjon: KOKOKAKA
Mediebyrå: Mediacom
PR-Byrå: Trigger Oslo

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.