Brelett-dama ute og sykler igjen

Arbeid av TRY

Try og Fjordland sørger for comeback for Norges kanskje mest kjente reklamekonsept, låt, dame og sykkel. Reklamekampanjen starter på tv i disse dager.

Det er ikke så lenge siden Fjordland flyttet store deler av sin reklamekonto over til Try. I februar var de på lufta med ny film for Bremykt, og nå følger altså Brelett etter.

– Det har vært gjort mange forsøk på nye konsepter for Brelett opp gjennom årene, men uansett har det vært Brelett-dama folk husker. Så vi bestemte oss for å heller jobbe med det, og ikke mot det. Men vi har selvfølgelig lagt til en 2013-vri, sier det kreative teamet i Try, Karin Lund og Øystein Halvorsen.

Litt av bakgrunnen for at Brelett er ute med ny kampanje er at de ønsker å fortelle noe om produktet som aldri har vært kommunisert tidligere.

– Det er mange lettmargariner der ute, men Brelett inneholder også en skvett melk og fløte for smakens skyld. Det er en for god opplysning til at det skal være en hemmelighet, sier konsulent i Try, Yngve Holtberget

En liten kuriositet er at Kjetil Try var med på å «finne opp» Brelett-dama i sin tid. Nå er både Brelett-dama og Try tilbake.

Filmen er produsert av Motion Blur ved Henrik Sander på regi og med Espen Horn som produsent.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.