SMFB lager regn

Arbeid av SMFB

Ny global kampanje for Geox' vanntette sko, Amphibiox. Denne gangen har de latt en stakkar leve syv dager i kontinuerlig dårlig vær.

En person ble rekruttert til å gjennomføre ulike oppgaver under konstant regn én uke i strekk. For å skape regnet ble det bygd tre avanserte anordninger som kunne følge testpersonen og sørge for at han og skoene til en hver tid var våte. Den lille enmanns-skyen skjuler 211 små gummirør som sørger for jevn og kontinuerlig vannfordeling. Vanntrykket er justerbart slik at man kan gjenskape alt fra dusk- til monsunregn. 

Dokumentar

Resultatet er en syv episoders dokumentar som viser hvordan han takler påkjenningene og hvordan skoene til en hver tid klarer seg.

– Det som fascinerte oss fra starten var kombinasjonen av humor og en veldig menneskelig tilnærming til å snakke om våre produktfordeler. Det var en ekstra bonus å følge den 7 dager lange innspillingen og se engasjementet det vakte i Barcelona. Eksperimentet ble også et vellykket ukelangt event, sier Richard Holley, digital markedsdirektør hos Geox.

Hele prosjektet er del av en interaktiv opplevelse hvor man kan oppleve eksperimentet og hvordan det hele utartet seg. Samtidig kan man gå nærmere inn på detaljer rundt produktet og alle de ulike fordelene som gjør Amphibiox sin teknologi unik.

Se nettsiden her.

Ekstrem påkjenning

Det viste seg at 7 dager i regn, selv i et solfylt Barcelona, var en mer voldsom påkjenning en man kunne forestille seg. Kombinasjonen av konstant kaldt vann, stor fysisk påkjenning og stekende sol var helt på kanten av hva den tapre testpersonen kunne klare. Men med heltemodig innsats og applaus fra publikum rundt kom han seg gjennom. 

Produksjon

Bak produksjonen står et av verdens største og aller beste digitale produksjonsbyrå, Nederlandske MediaMonks. De har gjort seg kjent med blant annet jobber for Adidas, TED. Stella Artois og Heineken. 

– Samarbeidet med munkene har vært veldig bra. De leverte på alle plan, det viste seg også at de hadde noen NASA-aktige ingeniører som kom veldig godt med når vi skulle bygge de ulike tekniske krevende skyene, sier Erik Stensrud, SMFB

Verdensomspennende kampanje

Det er en svært omfattende kampanje som skal gå tungt i alle Geox sine hovedmarkeder i hele verden. Den interaktive opplevelsen vil bli promotert i en omfattende web-kampanje, samtidig som den vil bli tatt ut i over 1300 Geox-butikker. De ulike «sky-anordningene» vil også bli benyttet i ulike event rundt om kring i Europa. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.