Trønderrock skal selge forsikring til unge

Arbeid av Kitchen Reklamebyrå

En ny kampanje for SpareBank 1 skal få musikkinteressert ungdom til å kjøpe forsikring.

Til å hjelpe seg har de fått hjelp fra den Oscar-nominerte regissøren Hallvar Witzø og et gammelt og ikke lenger så kjent trønderrockband. Filmen har allerede ligget inne på Creativity Onlines topp 20 i flere dager.

SpareBank 1 er en av hovedsponsorene av Bandwagon, som er en musikkonkurranse for unge band og artister. Banken ønsket i denne sammenheng å kommunisere sin nye forsikring for unge mennesker.

– Vår Rockumentary er et forsøk på å nå publikum på en annen måte enn med en tradisjonell reklamefilm. Vi utnytter moduset som målgruppen er i. Kampanjen er også et ledd i å få et enda sterkere fotfeste blant yngre målgrupper. Det har vært forferdelig morsomt å møte gutta i Haugums å å jobbe med denne historien, jeg håper folk humrer like godt av filmen som det vi gjør, og kjøper forsikring, sier Tora Mellbye, direktør for marked og merkevare i Sparebank1.

– Vi ønsket å gjøre noe som bandt budskapet om forsikring for unge og musikk sammen. Derfor laget vi en dokumentarfilm om et band som av ulike årsaker ikke har flere instrumenter å spille på, sier kreativ leder og tekstforfatter i Kitchen, Christian Hygen, i en kommentar.

– Vi vil også påpeke at bandet Haugums Reviderte er et helt ekte band og at debutalbumet «Ord på en dassvegg» sikkert er å få  kjøpt på neste platemesse på Rockefeller.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.