Går worldwide for IMG Models

Arbeid av ANTI

Showpakke for IMG Models i NY, Paris, London og Milano, hvor de har sine kontorer.

I fashion-verdenen, har print fremdeles stor betydning. Fotografer over hele verden, bruker fortsatt tradisjonelle «showcards» som en av hovedverktøyene når de skal velge en modell til  et fotoopptak. For at en modell skal bli booket, er det helt essensielt å ha et godt og oppdatert showcard. For hver nye sesong setter modellbyråene sammen en samling av sine modeller, og lager en showpakke som blir distribuert til fotografer, art directors og designere av betydning. 

For verdens største modellbyrå, IMG, med blant annet Kate Moss, Joan Smalls og Giselle Bundchen i stallen, er pakken også et hendig redskap for å stadfeste deres posisjon som bransjeledere. 

– Vi er stolte av at Anti Grandpeople ble spesielt utvalgt til å utføre dette viktige arbeidet for IMG Models, sier Gaute Tenold Aase, Senior Designer i Anti Grandpeople. 

Tradisjonelt har de ulike IMG kontorene New York, Paris, London og Milan ulike showpakker. Det er viktig for dem å snakke som én merkevare, dermed var Anti Grandpeoples anbefaling å skape ett konsept og én stil for alle fire byene. 

– Vi gjorde så hvert enkelt boks helt unikt, ved å variere illustrasjonene, samt skape ulike symboler for hver boks. Resultatet er fire unike bokser som hver for seg ser fantastiske ut, men kommer enda mer til sin rett når man ser dem sammen, sier Tenold Aase.. 

– Når det gjelder selve modellkortene valgte vi naturlig skjønnhet som konsept. Vi utviklet illustrasjoner basert på blomster, som kunne kombineres i endeløse variasjoner. Som en kontrast til dette designet vi en font og grafiske elementer basert på det Gyldne Snitt, som anses å være en slags formel som definerer naturlig skjønnhet både i naturen og hos mennesker. Boksen blir således en kombinasjon av naturlig, mennesklig og matematisk skjønnhet.

IMG ønsket at selve modellkortene inne i boksen skulle gi deg en skikkelig wow-effekt, men allikevel være ryddige og funksjonelle. For å løse dette er hvert eneste kort designet individuelt. Det er 60-80 tosidige kort i hver boks, som igjen utgjør over 500 unike illustrasjoner.

Både bokser og kort ble trykket hos Anti Grandpeoples gode venner i Imprimerie Du Marais i Paris.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.