FlytteLasse henter boliglånskunder

Arbeid av Sølvsuper

Et Harrier jagerfly dekorert som Buzz Lightyear med «FlytteLasse» bak spakene og Sølvsuper på tanken.

– Bestillingen var opprinnelig en 20 sekunders TV-spot, men da kunden fikk se offline av filmen helt uten VFX, altså ingen jagerfly - fikk de en god følelse og bestilte opp 45 sekunders slots på TV. Så da var det tilbake til klippesuiten vår og utvide filmen, forteller Øystein Haare, produsent i Sølvsuper.

I filmen møter vi et jagerfly i utrykningsmodus, på vei til å flytte en bolig med flyet. Bak spakene sitter «FlytteLasse», en eks-surferdude med en hånd på joystick og en på smoothie'n. Benedicte Wedel Westbye spiller agentkvinnen mens jagerflypiloten blir spilt av Geir Ottar Askvik, en up-and-coming standupkomiker tilknyttet Reis Deg Komiker klubb. Filmmusikken fra «Top Gun» er også brukt, spilt med hardingfeler. 

– Geir Ottar har jeg kjent lenge og har alltid forsøkt å se etter roller til ham. Han har en flaky Kramer-aktig energi som er kanonmorsom å jobbe med. At det sammenfalt med Movember var også perfekt, barten er ekte! Det har vært et saftig prosjekt på alle måter. Det var en rysare å realisere flyet og alle VFX i filmen og jeg synes det setter gullkant på filmen at vi har «Top Gun»-theme spilt med hardingfele. Det var en omfattende prosess da Paramount i utgangspunktet ikke ønsker jagerfly-link til den musikken. Men det gikk til slutt, forteller regissør Andreas Frølich.

Sølvsuper står også bak idéen.

– Skandiabanken har vært med oss helt fra begynnelsen av og det er kanonmorsomt med varemerker som er utfordrere i egen bransje. Skandiabanken er banken som vil ha ubekymrede kunder og derfor tror de på å underholde kundene sine - samt å ikke lage så selvgratulerende reklamer, sier Lars Olav Seim, produsent i Sølvsuper.

Bakgrunnene fra norske fjorder er tatt opp i Eidfjord, innerst i Hardangerfjorden, piloten er tatt opp ved Forsvarets Flysamling på Gardermoen og boligstrøket er å finne på Hurum.

– Skandiabanken ønsker seg flere boliglånskunder og i det siste året har vi fokusert mye på at det faktisk er enkelt å flytte boliglånet. Filmen med FlytteLasse og jagerfly i norske fjorder viderefører dette perspektivet på en ny og litt småfrekk måte. Dette er en humoristisk og raus tolkning av vårt merkevarekonsept; «Det skal være enkelt.» Resultatet så langt er vi veldig fornøyd med, så nå gleder vi oss til fortsettelsen, forteller Johnny Anderson, markedssjef i Skandiabanken.

Kampanjen vil bli sendt på TVNorge, FEM, MAX, VOX, Discovery Channel, Youtube og TLC. Du kan også se filmen på Sølvsupers nettsider. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.