Den Lille Nøttefabrikken inviterer til samarbeid

Arbeid av POL

Som en liten aktør med begrenset markedsførinsbudsjett, henger Den Lille Nøttefabrikken seg på allerede etablerte markedsføringskonsepter.

Den Lille Nøttefabrikken er en entusiastiske og lidenskapelig gjeng som er glødende opptatt av nøtter og forsøker å benytte enhver anledning til å minne det norske folk om at nøtter kan gjøre den lille forskjellen i mat eller være den lille forskjellen på et sunt og et usunt mellommåltid.  

Men med et beskjedent markedsføringsbudsjett ser markedssjef Flemming heller etter muligheter til å henge seg på allerede etablerte markedsførings konsepter, fra andre aktører, der nøtter allikevel passer inn. På et eller annet vis. 

Annonseplass i bytte mot nøtter

Derfor har både Jarlsberg, NSB, Eivind Hellstrøm og Dagbladet blitt kontaktet, i brevs form, fra Flemming selv.  Med forespørsler om alt fra å bruke deres reklamebilder i eget materiell til rene barteravtaler, for eksempel annonseplass i bytte mot nøtter.        

Internasjonalt satses det også, men de har blitt kontaktet viralt på internett med små web-tv-filmer. Både de store sportsmerkene og sånne franskmenn som deler ut stjerner. Sistnevnte i håp om at også nøtter, som jo vitterlig også er mat, også kan få litt stjernedryss en gang i fremtiden.    

Vinn-vinn

– Det blir jo fryktelig tungvint for oss om vi skal gjøre alt dette selv. Vi er gode på nøtter, og det er jo en ærlig sak at vi respekterer at andre er eksperter på sine områder. Jeg håper og tror de vi har kontaktet også ser vinn-vinn situasjonen her, uttaler markedssjef t i Den Lille Nøttefabrikken.  

Den lille kampanjen fra Den Lille Nøttefabrikken er det T/A Pol som har laget. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.